نامه مهم  درباره افزایش حقوق بازنشستگان / حداقل افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

حقوق بازنشستگان در کشور همیشه با حواشی رو به رو بوده است. حقوق بازنشستگان کشور دستخوش تغییرات زیادی است. رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارمندی در خصوص حقوق بازنشستگان داده است. کانون عالی بازنشستگان نامه مهمی درباره افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کرد.

به گزارش رکنا، رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان کارمندی مشمول قانون تامین اجتماعی، در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، با ترمیم پلکانی حقوق بازنشستگان مخالفت کرد.

سلطانی‌کیا (رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارمندی) مشمول قانون تامین اجتماعی، در نامه‌ای به مسعود میرکاظمی (رئیس سازمان برنامه و بودجه) نوشت: اخیرا آن جناب در رابطه با نحوه افزایش پلکانی معکوس حقوق کارکنان دولت مطالبی مطرح نموده‌اید که نمی‌توان تاثیرگذاری تصمیمات جنابعالی را در تعیین حقوق بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی نادیده گرفت؛ لذا به استحضار می‌رساند سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بیمه بازنشستگی عمومی غیردولتی است که از نظر ذخیره بازنشستگی کاملا مستقل بوده و از بودجه‌ریزی و منابع دولتی استفاده نمی‌نماید و امکانات مالی و اندوخته‌های موجود در آن متعلق به بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری برای پرداخت حقوق بازنشستگی و ارائه خدمات به آنان است و مشترکان بیمه‌پرداز آن، کارمندان و کارگران بازنشسته‌ای هستند که باتوجه به شرایط دریافت خدمات درمان و مستمری بازنشستگی مستند به ضوابط معینه که حکم قرارداد را دارد تا ۳۵ سال هر ماهه نسبت به بیمه‌پردازی کامل اقدام نموده تا همزمان از تامین درمان و در دوران خاتمه خدمت نیز از مزایای مشخص مذکور به صورت دریافت حقوق بازنشستگی بهره‌مند گردند.

منبع: پیشنهاد ویژه

کدخبر: 751966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟