ویروس اومیکرون به آمریکا رسید / بهترین روش برای در امان ماندن چیست؟

به گزارش رکنا ، آنتونی فائوچی رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری اظهار داشت که دانشگاه کالیفرنیا در سانفراسیسکو ابتلای این فرد به سویه اومیکرون را شناسایی کرده و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز  این مورد را تایید کرده است.

به گفته وی، فرد مبتلا در تاریخ ۲۲ نوامبر از کشور آفریقای جنوبی به آمریکا سفر کرده و در ۲۹ نوامبر آزمایش کرونای او مثبت شده است و در قرنطینه قرار دارد اما نتیجه آزمایش افراد نزدیک به این فرد تاکنون منفی بوده است.

فائوچی  افزود که این فرد کاملا واکسینه شده بود و دارای علایم خفیف بوده که درحال بهبودی است.

رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید با بیان اینکه می دانستیم دیر یا زود سویه اومیکرون در آمریکا شناسایی خواهد شد و آماده مقابله با این سویه هستیم، به مردم آمریکا توصیه کرد اگر واکسینه نشده اند خود را واکسینه کنند و اگر واکسینه شده اند، دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

یکی از خبرنگاران با اشاره به کتاب "مارک میدوز" آخرین رییس ستاد کارکنان کاخ سفید در دوره دونالد ترامپ مبنی بر اینکه آزمایش کرونای ترامپ سه روز پیش از مناظره انتخاباتی وی با جو بایدن مثبت شده بود، از فائوچی سوال کرد آیا او از جواب آزمایش ترامپ با خبر بوده و آیا ترامپ، بایدن را در خطر قرار داده است؟ که وی پاسخ داد که از جواب آزمایش ترامپ اطلاع نداشتم و نمی خواهم بگویم چه کسی، چه فردی را در خطر قرار داده است اما به همه توصیه می کنم اگر جواب آزمایش کرونای آنها مثبت باشد،  خود را قرنطینه کنند.

پیش از این، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید اعلام کرده بود احتمالا سویه "اومیکرون" ویروس کرونا وارد آمریکا شده است.

وی نسبت به شیوع سویه ویروس اومیکرون در آمریکا هشدار داد و رسیدن این ویروس به آمریکا را اجتناب ناپذیر خواند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" باعث نگرانی است، مدعی شده بود که این سویه دلیلی برای وحشت نیست.

رییس جمهوری آمریکا خطاب به مردم کشورش افزود که واکسینه شدن کامل و دریافت دز سوم واکسن کرونا بهترین دفاع در مقابل این ویروس است.

بایدن با بیان اینکه مقامات آمریکایی به زودی طرح خود برای مبارزه با گسترش کرونا در طول فصل زمستان را ارائه خواهند کرد، مدعی شد که نیازی به قرنطینه نخواهد بود.

رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با اقدامات علمی و آگاهانه و سرعت با این سویه مبارزه خواهیم کرد نه با هرج و مرج و سردرگمی، اذعان کرد که کشورش دیر یا زود شاهد موارد تایید شده آخرین سویه این ویروس خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت جمعه شب (۵ آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و این سویه را نگران‌کننده خواند.

کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.

در پی انتشار این خبر، کشورهای مختلف تدابیری برای رفت‌وآمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند. آمریکا ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به دلیل هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع کرده است.

 

کدخبر: 746629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟