عکس کاملا بوتاکسی گوهر خیراندیش ! / جوانتر از دخترش!

گوهر خیراندیش بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون است گوهر خیراندیش در سریال های زیادی ایفای نقش کرده است گوهر خیر اندیش در نقش های کمدی و جدی بسیار درخشیده است  گوهر خیر اندیش با بازی او در سریال زیرخاکی نیز علاقه مندان زیادی پیدا کرد گوهر خیراندیش کارنامه  کاری پرباری دارد.

   گوهر خیراندیش بازیگر مشهور سینمای ایران یک شهریور سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شده است. خانم بازیگر دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر است. از آثاز هنری ایشان می توان به بازی در فیلم سینمایی مشت آخر، دشمن زن و رخ دیوانه اشاره کرد. در قسمت زیر ویدیویی از ماجرای رقص گوهر خیراندیش در عروسی دخترش برنامه زنده را متوقف کرد را قرار داده ایم. 

 

 

گوهر خیر اندیش در جشن حافظ گفت: (دیگه نمی‌رقصم؛ جشن خصوصی بود!) این صحبت‌های گوهر خیراندیش باعث توقف برنامه زنده شد.

 در مراسم بیست و یکمین جشن حافظ گوهر خیراندیش که برای اهدای جوایز به سن آمده بود با صحبت هایش باعث شد پخش زنده این جشن که از آپارات در جریان بود دچار وقفه شود.

گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

او گفت به خاطر جشن عروسی دخترم میخواستند قسمت های حضورش در زیرخاکی را حذف کنند و دلیلش این بود که گفته بودند او در عروسی دخترش رقصیده!

بیوگرافی بازیگر مشهور

گوهر خیراندیش درسال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. از سال ۱۳۴۹ و در دوران دبیرستان، فعالیت وی با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج این‌دو گشت.

گوهر خیر اندیش

گوهر خیراندیش و دخترش

حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. او با همسرش در شیراز به‌فعالیت تئاتر می‌پرداختند و همچنین کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بود.

بازیگر سریال زیر خاکی

وی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شده و به‌همراه همسر و فرزندانش به تهران می‌آید. در تهران درکنار درس‌خواند، به فعالیت تئاتر می‌پردازد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می‌شود.

زندگینامه گوهر خیراندیش

نام: گوهر

نام خانوادگی: خیراندیش

تاریخ تولد: 1333/6/1

محل تولد: شیراز

تحصیلات: کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر

همسر: جمشید اسماعیل خانی(درگذشته)

فرزندان: امید، آزاده و آناهیتا

 

گوهر خیراندیش، نقش زنِ ناصرالدین‌شاه را در سریال «آهوی من مارال»، بازی می‌کند

عکسی از گریم و لباس گوهر خیراندیش، در سریال «آهوی من مارال»، منتشر شد. او در این مجموعه تلویزیونی که در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد، در نقش شکوه‌السلطنه، همسر ناصرالدین‌شاه، ایفای نقش خواهد کرد.

گوهر خیراندیش در سریال «آهوی من مارال»، نقش شکوه‌السلطنه، همسر عقدی ناصرالدین‌شاه و مادر مظفرالدین‌شاه را بازی خواهد کرد.

شکوه‌السلطنه از زنان مقتدر دربار ناصرالدین‌شاه بود و خدمه اندرون او، هریک صاحب نفوذ بودند. او گرچه در اندرون ناصری در تهران زندگی می‌کرد، اما بر امور دربار ولیعهد (مظفرالدین میرزا) در تبریز، نظارتی ویژه داشت. او، پیش از به تخت نشستن پسرش، در ۵۵ سالگی، بر اثر بیماری آنفلونزا، درگذشت.

«آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی سعید خندق‌آبادی و بهروز خوش‌رزم تولید می‌شـود. حسن معجونی، ترلان پروانه، الهام کردا، علیرضا آرا، جواد یحیوی، فریبا کوثری، علیرضا کمالی، لیلا بلوکات و شبنم مقدمی، از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است؛ «ناصرالدین‌شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش، حال سلطان صاحبقران می‌شود حال صیدی که در دام مانده باشد ...»

زندگی شخصی گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اول شهریور ماه سال 1333 در شیراز متولد شد.

این بانوی هنرمند مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرد و از سال 1349 وارد دنیای هنر شد.

گوهر خیراندیش فعالیت هنری خود را از سال 1349 و با گروه تئاتر در شیراز آغاز کرد. در همین سال بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج این دو گشت.

گوهر خیراندیش سال 1357 در دانشگاه تهران قبول شد و به همراه همسر و فرزندانش از شیراز به تهران آمد و در کنار درس خواندن به فعالیت در تئاتر پرداخت.

این بانوی هنرمند در سه رشته پزشکی، زبان انگلیسی و هنر در دانشگاه قبول شد اما بنابر علاقه ای که داشت هنر را انتخاب کرد و از این انتخاب راضی و خوشحال است و اگرچه به پزشکی هم علاقه داشت اما به دلیل ترس از خون تصمیم گرفته به سراغ این رشته نرود.

ازدواج گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش از آن دسته هنرمندان است که زندگی مشترکش را خیلی زود آغاز کرد و در دوران دبیرستان بود که با جمشید اسماعیل خانی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج آنها گردید.

این بانوی هنرمند کشورمان در برنامه دورهمی در شرح ماجرای ازدواجش گفت:

وقتی کلاس نهم بودم و در تئاتر مشغول بازی بودم آقای اسماعیل خانی من را به خانه میرساند. یکی از روزها وقتی من را به خانه رساند مادرم به او گفت لطفا دیگر این کار را نکنیید من خودم به دنبال دخترم می آیم. یک روز اسماعیل خانی گفت به مادرت بگو آبگوشت درست کند تا من به خانه شما بیایم. وقتی به منزل ما آمد ماجرای ازدواج را مطرح کرد که مادرم گفت:دختر من خیلی جوان است و هیچ کاری بلد نیست حتی بلد نیست لباس هایش را جمع کند و اصلا نمیتواند یک زندگی را اداره کند ولی ما 38 سال با هم زندگی کردیم.

 

جمشید اسماعیل خانی همسر گوهر خیراندیش

جمشید اسماعیل خانی همسر گوهر خیراندیش بانوی هنرمند کشورمان بود که 20 فروردین ماه سال 1329 متولد شد و 18 فروردین 1381 درگذشت.

این هنرمند کشورمان بازی در تئاتر را سال 1349 آغاز کرد و راهی برای ورود گوهر خیراندیش هم به دنیای هنر شد و سال 1368 با فیلم «زیر بام های شهر» به کارگردانی اصغر هاشمی به دنیای سینما وارد شد.

سال 1364 با بازی در مجموعه آئینه به دنیای تلویزیون راه یافت و در سریال هایی چون مرغ حق، روزی روزگاری، آپارتمان، شلیک نهایی، زیرگنبد کبود، سفر به چذابه، یحیی و گلابتون، همسایه ها، کت جادویی و... به ایفای نقش پرداخته است.

مهریه گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در سالروز درگذشت جمشید اسماعیل خانی مهمان برنامه حالا خورشید شد و در این برنامه درباره مهریه اش گفت:

مهریه من یک کاسه نبات، کلام الله مجید، نمک طعام، 5 تا سکه به نیت پنج تن، ابریشم و گل نرگس که من این مدل مهریه را میوه ممنوعه هم آورده بودم و یکی از خصوصیات اخلاقی جمشید این بود که همیشه برای من گل میخرید و روزی که فوت کرد هم همه خانه ما پر از گل بود.

فرزندان گوهر خیراندیش

حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی سه فرزند است.

پسر گوهر خیراندیش 

یک پسر به نام امید که در آلمان زندگی میکند و دو دختر به نام های آزاده و آناهیتا که آزاده در ایران است و به سمت بازیگری سوق پیدا کرده است اما آناهیتا دیگر فرزند گوهر خیراندیش در آمریکا زندگی میکند.

آسیب های گوهر خیراندیش هنگام فیلمبرداری

گوهر خیراندیش یکی از بازیگرانی است که تجربه آسیب های متعدد سر صحنه را دارد و بارها و بارها سر صحنه با حادثه مواجه شده است.

این بانوی بازیگر در 29 مهرماه 139، هنگام ایفای نقش در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، به کارگردانی بهروز افخمی بر اثر سانحه تصادف دچار مصدومیت شد و از ناحیه سر و استخوان ترقوه دچار شکستگی شد.

سریال دیوار به دیوار به کارگردانی سامان مقدم یکی دیگر از سریال هایی بود که گوهر خیراندیش سر صحنه آن دچار مصدومیت شد. 23 فروردین ماه 1396 بود که این بانوی هنرمند سر صحنه سریال دیوار به دیوار از ناحیه مچ پا دچار سانحه شد و این اتفاق باعث پاره شدن تاندون پایش گردید و مجبور به عمل جراحی شد.

بازیگری گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش فعالیت در تئاتر را از سال 1349 در شیراز آغاز کرد و بعد از مهاجرت به تهران به ادامه فعالیت هایش در تهران پرداخت و سال 1365 با فیلم روزهای انتظار اصغر هاشمی فعالیت در سینما را آغاز کرد.

مجموعه آئینه در سال 1364 اولین تجربه بازیگری گوهر خیراندیش در تلویزیون بود.

گوهر خیراندیش یکی از بازیگران زن سینمای ایران است که تجربه گریم هایی متعدد را در سالهای بازیگری اش دارد.

این بانوی هنرمند در فیلم اختاپوس، توکیو بدون توقف، بانو و... با گریم هایی دیدنی و خاص مقابل دوربین رفت و به ایفای نقش پرداخت.

نقش های ماندگار گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش در نقش های ماندگار زیادی در سینما و تلویزیون خوش درخشید و با بازی در این نقش ها ماندگار شد که ما در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک مروری بر برخی از این نقش ها خواهیم داشت.

گوهر خیراندیش در بانو

شاید اگر بخواهیم یکی از بهترین نقش های گوهر خیراندیش را نام ببریم باید به فیلم بانو ساخته داریوش مهرجویی اشاره کنیم. بانو شاهکاری از داریوش مهرجویی بود که سال 70 ساخته شد و گوهر خیراندیش در این فیلم ایفاگر نقش هاجر بود.

بانو نقطه عطفی در کارنامه هنری گوهر خیراندیش محسوب میشود که این بانوی هنرمند با گریمی بی نظیر در آن به ایفای نقش پرداخت و توانست تندیس بهترین بازیگر جشن خانه سینما را دریافت کند.

گوهر خیراندیش در دایره زنگی

یکی دیگر از بهترین نقش های گوهر خیراندیش مربوط به بازی او در فیلم دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور و نویسندگی اصغر فرهادی است که پرفروش ترین فیلم فروردین 87 بود.

گوهر خیراندیش در نقش پروین خانم فیلم دایره زنگی در نقش مادری سنتی که با دنیای مدرن امروز همکاهنگی ندارد ایفاگر یکی از بهترین نقش های کارنامه هنری اش شد.

گوهر خیراندیش در فیلم دعوت

فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا سال 1387 ساخته شد و یکی از فیلم های چند داستانی و پرستاره سینمای ایران بود.

گوهر خیراندیش در این فیلم ایفاگر نقش سیدخانم بود و برای بازی در این فیلم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از دوازدهمین جشن خانه سینما شد.

گوهر خیراندیش در رسم عاشق کشی

فیلم سینمایی رسم عاشق کشی به کارگردانی خسرو معصومی سال 1381 ساخته شد و در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

گوهر خیراندیش یکی از هنرمندانی بود که در این فیلم سینمایی مقابل دوربین رفت و برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

گوهر خیراندیش

فیلم شناسی گوهر خیراندیش

در ادامه این مطلب اسامی فیلم و سریال های گوهر خیراندیش را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

فیلم های سینمایی گوهر خیراندیش

1398 خوب، بد، جلف 2:ارتش سری پیمان قاسم خانی

1397 مشت آخر مهدی فخیم زاده

1397 کلوپ همسران مهدی صباغ زاده

1397 مردی بدون سایه علیرضا رئیسیان

1398 سامورایی در برلین مهدی نادری

1397 پاستاریونی سهیل موفق

1396 دشمن زن کریم امینی

1396 ماهور مجید نیامراد

1396 لس آنجلس تهران تینا پاکروان

1394 فصل نرگس نگار آذربایجانی

1395 خانه دیگری بهنوش صادقی

1394 من و شارمین بیژن شیرمرز

1395 نیمه شب اتفاق افتاد تینا پاکروان

1393 در مدت معلوم وحید امیرخانی

1393 رخ دیوانه ابوالحسن داودی

1393 ایران برگر مسعود جعفری جوزانی

1393 آتش بس 2 تهمینه میلانی

1393 شیفت شب نیکی کریمی

1392 آذر، شهدخت، پرویز و دیگران بهروز افخمی

1392 نقش نگار علی عطشانی

1390 آهوی پیشونی سفید جواد هاشمی

1390 میگرن مانلی شجاعی فرد

1390 روییدن در باد رهبر قنبری

خنده در باران داریوش فرهنگ

1389 علفزار

1389 در امتداد شهر علی عطشانی

1387 دل شکسته علی روئین تن

1387 تهران 1500 بهرام عظیمی

1387 دعوت ابراهیم حاتمی کیا

1387 صندلی خالی سامان استرکی

1387 کلانتری غیرانتفاعی یدالله صمدی

1387 یک اشتباه کوچولو محسن دامادی

1386 دایره زنگی پریسا بخت آور

1386 استخوونای بابام مهدی رضازاده فخار

1385 قاعده بازی

1385 خواستگار محترم داوود موثقی

1385 محاکمه ایرج قادری

1385 بی وفا اصغر نعیمی

1383 گل یخ کیومرث پوراحمد

1383 تردست محمدعلی سجادی

1381 سیزده گربه روی شیروانی علی عبدالعلی زاده

1383 مکس سامان مقدم

1382 نقاب (پوکر) کاظم راست گفتار

1381 توکیو بدون توقف سعید عالم زاده

1381 دنیا منوچهر مصیری

1381 واکنش پنجم تهمینه میلانی

1381 رسم عاشق کشی خسرو معصومی

1380 ارتفاع پست ابراهیم حاتمی کیا

1380 نان و عشق و موتور 1000 ابوالحسن داودی

1380 مربای شیرین مرضیه برومند

1378 میکس داریوش مهرجویی

1378 سهراب سعید سهیلی

1377 جنگجوی پیروز کمال تبریزی

1377 شیدا کمال تبریزی

1376 ساغر سیروس الوند

1374 چهره سیروس الوند

1373 بوی خوش زندگی ابوالحسن داوودی

1371 خانواده عیالوار پرویز صبری

1371 لبه تیغ جمال شورجه

1371 یک مرد، یک خرس مسعود جعفری جوزانی

1370 مدرسه پیرمردها علی سجادی حسینی

1370 بانو داریوش مهرجویی

1369 سایه خیال حسین دلیر

1369 همه یک ملت حسین مختاری

1368 زیر بام های شهر اصغر هاشمی

1367 شاخه های بید امرالله احمدجو

1367 شب حادثه سیروس الوند

1367 روز باشکوه کیانوش عیاری

1366 با من از فردا بگو فریدون کوچکیان

1365 روزهای انتظار

گلناز خالصی و گوهر خیراندیش

گلناز خالصی و گوهر خیراندیش در فیلم مشت آخر

سریال های گوهر خیراندیش

1399 زیر خاکی

1398 مرضیه

1396 دیوار به دیوار 2

1395 دیواربه دیوار

1394–1395 معمای شاه ب

1392–1393 ما فرشته نیستیم

1392 مادر

1391–1392 کلاه پهلوی

1391 دختران حوا

1391 علفزار

1390 ناز و نیاز

1389–1390 ستایش

1389 توطئه فامیلی

1389 بچه ها نگاه می کنند

1389 همچون سرو

1383–1388 مختارنامه

1387–1388 جستجوگران

1387 اشک ها و لبخندها

1387 تله فیلم «یک بام و دو هوا»

1387 تله فیلم «دست راست من»

1386 میوه ممنوعه

1385 تله فیلم «خواستگار محترم»

1385 تله تئاتر «دلاله»

1381–1382 جزیره جادو

1380–1381 سفر سبز

1379 خانه ما

1379 همسایه ها

1377 چشم به راه

1377 میعاد

1377 ماجراهای خانواده تمدن

1375–1376 سیاه، سفید، خاکستری

1374 آشپزباشی و قبله عالم

1374 بی بی یون

1374 دو پنجره

1374 زیر گنبد کبود

1373 حباب

1371 روزگار وصل

1370–1371 روزی روزگاری

1367 تله تئاتر «گزارش محرمانه اکتاویو والدز»

1366 سایه های بلند

1366 این شرح بی نهایت

1365 مدرس

1365 تله تئاتر «مستأجر جدید»

1364 آئینه

1397 هیولا

1393 عمو جان هیتلر

1390 ساخت ایران

 

گوهر خیراندیش و مهران مدیری

گوهر خیراندیش در کنار مهران مدیری و پیمان قاسمخانی

نمایش های گوهر خیراندیش

ملاقات بانوی سالخورده حمید سمندریان

گل یخ کیومرث پوراحمد

عروسی خون (نمایش)عروسی خون علی رفیعی

خاک جمشید اسماعیل خانی 1349

مضرات دخانیات علی شجاعیان 1349

افسانه وفا احمد سپاسدار 1351

شهر بیدار حبیب دهقان نسب 1351

نابغه ای از دودمان اریارمنه حمید مظفری 1352

مار در استین مجید افشاریان 1352

رستم و سهراب حمید مظفری 1352

پهلوان کچل حمید مظفری 1353

از نو حمید مظفری 1354

مستاجر لایق 1355

ادب مرد به ز دولت اوست لایق 1358

قهوه خانه ای در آخر زمان لایق 1356

بلبل سرگشته لایق 1358

وزیر خان لنکران جمشید اسماعیل خانی 1358

چشم در برابر چشم جمشید اسماعیل خانی 1351

خرس نوشته علی شجاعیان 1359

خواستگاری علی شجاعیان 1359

پروانه مفرغی جمشید اسماعیل خانی 1359

گرگ نعمت اسدالهی 1358

پروازبندان عباس جمالی 1356

دیکته و زاویه غلامحسین ساعدی، عباس جمالی 1356

شویک در جنگ جهانی دوم فرهاد مجدآبادی 1360

انژلیکا ایرج راد 1359

هرراتی و کوریانی فرهاد مجدآبادی 1361

حماسه ننه خضیره کار گروهی اداره برنامه نمایش 1359

شرف خون

تراژدی کسری مجید مظفری 1362

ادب مرد به ز دولت اوست فرهاد مجد آبادی

غارنشینان گوهر خیراندیش 1365

مستاجر جدید کرم رضایی 1367

توکایی در قفس گوهر خیر اندیش 1351

ماهی سیاه کوچولو گوهر خیر اندیش 1350

خورشید خانوم گوهر خیر اندیش 1351

حسنک کجایی گوهر خیر اندیش 1350

گل آمد بهار آمد گوهر خیر اندیش 1349

مهمانهای نا خوانده گوهر خیر اندیش 1349

بلوغ ناصر نجفی 1358

مستاجر جدید کرم رضایی 1365

توراندوخت کرم رضایی 1375

گزارش محرمانه اوکتاویا فرهاد مجد آبادی 1349

چرخه آتش سیاوش تهمورث 1378

عروسی خون دکتر علی رفیعی 1377

روزی روزگاری آبادان دکتر علی رفیعی 1377

جوایز گوهر خیراندیش

1380 فیلم ارتفاع پست برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر

1381 فیلم ارتفاع پست برنده بازیگر نقش مکمل زن سال در هفدهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان

1382 فیلم واکنش پنجم برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتمین جشن خانه سینما

1382 فیلم دنیا برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتمین جشن خانه سینما

1382 فیلم رسم عاشق کشی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

1387 فیلم دعوت برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در دوازدهمین جشن خانه سینما

منبع: رصد اقتصادی

 

کدخبر: 744853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟