کدام سینما متعلق بهروز وثوقی بود ! / چه کرد؟!

صابر رهبر هنرمند ایرانی که در زمینه‌های کارگردانی، تهیه کنندگی، بازیگری، فیلم برداری فعالیت داشت. صابر رهبر در زمینه نویسندگی، تدوینگری، فیلمنامه‌نویسی و سینماداری نیز دستی بر آتش داشت.صابر رهبر تا نفس آخر در لاله زار ایستاد. صابر رهبر متولد سال 1310 است. صابر رهبر در 83 سالگی درگذشت.

به گزارش رکنا، یعنی برخلاف امروز که همه فوتبالیست ها و ستاره های سینما در بساز بفروشی و صادرات و واردات فعالیت می‌کنند یا آنکه هر سلبریتی یک رستوران از خودش دارد (!) در آن روزگار بازیگران و خواننده ها با دستمزدی که از عالم هنر دریافت می‌کردند در خود هنر سرمایه‌گذاری می‌کردند. فوتبالیست ها و ورزشکاران نیز باشگاه ورزشی تاسیس می‌کردند و الی آخر ...

تقریبا می توان گفت که هیچ کدام از ستاره های بزرگ سینمای قبل از انقلاب و آنها که دستمزدهای خوبی می گرفتند و پیشنهاد زیاد داشتند را نمی توان یافت که در کار هنری سرمایه گذاری نکرده باشند .

 به استثنای بهروز وثوقی ، همه تهیه کننده بوده و در فیلم ها سرمایه گذاری می کردند. شرکت پخش و تولید سینمایی داشتند و برخی که سرمایه شان بیشتر بود ، علاوه بر پخش و تولید استودیو و سینما هم می خریدند.

 مثلاً پدر ناصر ملک مطیعی صاحب سینمایی در شرق تهران بود . صابر رهبر - کارگردان فیلم های معروفی چون چرخ و فلک و مردان خشن - در تهران و آستارا دو سینما داشت و سینما کریستال او در لاله‌زار تا روز آخر حیاتش مقابل پیشنهاد تبدیل به پاساژ مقاومت کرد ...

مرحوم فردین سینما سعدی را داشت که بعداً بخشی از سهامش را به علی حاتمی واگذار کرد. بهروز وثوقی هم صاحب سینما سیلورسیتی بود و در بین ستاره های پیش از انقلاب ، تنها کسی که قبل از پیروزی انقلاب سهامش را به بانک عمران فروخت و این سینما پس از انقلاب مصادره نشد !

جالب اینکه خوانندگانی چون حمیرا (پروانه امیر اسکندری) یا داریوش (داریوش اقبالی) هم در تهران سینما داشتند!

کدخبر: 739294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟