ممنوع الکار شدن اکبر عبدی بخاطر نه گفتن به آقای بانفوذ!

اکبر عبدی بازیگر معروف ایرانی است . اکبر عبدی فیلم هایش پر فروش می شد و هنر اکبر عبدی همه را به تحسین وا می داشت. آن موقع ستاره های سینما اجازه نداشتند بیشتر از رقمی که وزارت ارشاد برایشان مصوب کرده پول بگیرند و برای اکبر عبدی بالاترین رقم یعنی ۳۲۰ هزار تومان دستمزد تعیین شد .اکبر عبدی اعتراضی نداشت . آن زمان پدیده زیرمیزی هم هنوز متولد نشده بود ! اما ناگهان اکبر عبدی ممنوع الکار شد ، چرا ؟!چون اکبر عبدی به پیشنهاد بازی در فیلم یکی از آقایان پاسخ منفی داده بود، به همین سادگی !

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

فقط قصه و نقش را دوست نداشت و یک «نه »  ساده گفته بود ، در کمال ادب اما پس از آن دیگر در هیچ کاری اجازه بازی پیدا نکرد!

کلا همه چیز ممنوع !

 بلایی که سر اکبر عبدی و جمشید هاشم پور در دهه شصت آمد، بر سر فرامرز قریبیان یا امین تارخ هم آمده بود !

تارخ در مقطعی پس از سریال‌های تلویزیونی بوعلی سینا و سربداران - ساخته و سلیقه و تایید شده خود آقایان - به شدت مشهور شده بود. بنابراین صرفاً به همین جرم و خوش چهره و خوش صدا بودن ، تا مدتها اجازه نداشت فیلم بازی کند !

فرامرز قریبیان هم جرمش همین بود ، که در آثار دستوری آقایان درخشید ! و البته بهانه این شد که بر سر مبلغ دستمزد در دفتر تهیه کننده‌ای چانه زده بود! دستمزد صد هزارتومانی و برسر ده هزار تومان !

و البته که دوستان این حضرات با استفاده از رانتی که داشتند ، بدون رقیب و خط قرمز و با داشتن امکانات و قدرت ، هرگز نتوانستند جای خالی نامداران در جلو و پشت دوربین را پر کنند . چرا ؟!

چون سینما چیزی لازم دارد به اسم «هنر» که این دوستان نداشته ، ندارند و نخواهند داشت !

 

کدخبر: 732562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟