چرا چوپان قهرمان نشد؟ / از حضور گرگ ایرانی در افتتاحیه تا فینال را ببینید !
حجم ویدیو: 11.62M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35

به گزارش رکنا، پس از بررسی اولیه در روز جمعه که با حضور ورزشکاران جدیدی چون هانتر لابرادا و نیک واکر همراه بود، در نهایت داوران بار دیگر ممدوح السبیای معروف به بیگ رامی را به عنوان قهرمان مسابقات مستر المپیا معرفی کردند. این در حالی است که بیگ رامی در دور قبلی این مسابقات نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود.

برندون کری، قهرمان مستر المپیای ۲۰۱۹ نیز در رتبه دوم قرار گرفت تا مقام سوم به هادی چوپان معروف به گرگ ایرانی برسد که رتبه خود را نسبت به سال گذشته یک رده ارتقا داد. جایزه نفر اول این مسابقات ۴۰۰ هزار دلار، جایزه نفر دوم ۱۵۰ هزار دلار و جایزه نفر سوم ۱۰۰ هزار دلار است.

در دور اول ۶ نفر از شرکت کنندگان شامل نیک واکر، هادی چوپان، بیگ رامی، برندون کری، هانتر لابرادا و ویلیام بوناک در کنار هم قرار گرفتند و چوپان نمایشی داشت که به عقیده بسیاری از هواداران و اعضای رسانه بهترین سطح از عملکردش را نشان می‌داد.

هادی چوپان

چوپان، بیگ رامی و کری بار دیگر در روز شنبه نیز روی صحنه حاضر شدند و بهترین نمایش ممکن را بدون ذره‌ای اشتباه از خود ارائه کردند. همین باعث شد تا بسیاری باور داشته باشند که داوران کار سختی را در این دوره در پیش نداشتند.

علاوه بر مقام ارزشمند سوم و جایزه ۱۰۰ هزار دلاری، هادی چوپان جایزه مردمی این مسابقات را که بر اساس رای هواداران اهدا می‌شود از آن خود کرد. این دومین بار است که جایزه مردمی مسابقات مستر المپیا به این ورزشکار ایرانی می‌رسد.

بیگ رامی مصری‌الاصل دوباره قهرمان جهان شد. این ماهیگیر سابق سرنوشتی خواندنی دارد و ستاره احترام برانگیزی در دنیای بدنسازان حرفه‌ای است

چرا چوپان قهرمان نشد؟

اولین حضور هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا در سال ۲۰۱۹ بود که موفق شد در آن سال رتبه سوم را به خود اختصاص دهد که به نوبه خود یک رکورد بی‌نظیر به حساب می‌آید. این ورزشکار  در هر دوره حضورش در این مسابقات نشان داده که رقیبی جدی است و پتانسیل تبدیل شدن به قهرمان جهان را دارد. او امسال نیز در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار داشت اما در نهایت جایزه مردمی را از آن خود کرد.

مشخصا داوران در مسابقات آزاد مردان برای ابعاد بدن اهمیت زیادی قائل هستند و به همین دلیل بیگ رامی و برندون کری موفق شدند بالاتر از چوپان قرار بگیرند. کری می‌دانست که برای هم سطح شدن با ورزشکاری مانند بیگ رامی باید ابعادش را افزایش دهد.

با این حال هادی کمی از ابعادش را کاهش داد و تصمیم گرفت روی نقاط قوت خودش مانور دهد. او بهترین ژست‌گیری را نیز روی صحنه داشت و اگر فقط کمی حجم بیشتری داشت شاید شرایط کاملا فرق می‌کرد.

یکی از اشتباهات هادی چوپان این بود که او بسیار دیرهنگام ژست می‌گرفت. همین باعث می‌شد که او فرصت کمی برای به نمایش درآوردن عضلاتش داشته باشد چرا که باید بلافاصله به سراغ حرکت بعدی می‌رفت. او باید در این زمینه بسیار پیشرفت کند تا بتواند برابر بیگ رامی بایستد.

چوپان: اینجا آخر تناسب اندام در جهان است

بدنسازی مسترالمپیا هادی چوپان

این ستاره ایرانی بدنسازی جهان قبلا درباره مسابقات مسترالمپیا گفته بود: این مسابقات حدود ۷۰ سال است برگزار می شود و مسابقه ای است که پیشرفته ترین عضلات انسانی را معرفی می کند. آن ۵ نفری که در این مسابقات مقام اول تا پنجم را به دست می آورند کسانی هستند که بیشترین پرورش اندام انسانی را داشته اند. مثلا یک شخص عادی نمی داند شکم چه اندام هایی دارد. عضلات انسان وقتی بزرگ می شود چه شکلی می شود. یا اینکه رگ های انسان وقتی روی بدن می آید بدن به چه شکل می شود. مباحث علمی دارد. کسی که بخواهد به این مسابقات ورود کند باید مجوز بگیرد. اگر طلا گرفتی مستقیم به مسابقات مسترالمپیا می روی اما اگر نگرفتی باید امتیاز جمع کنی تا به آن جایگاه برسی. پایه مدالی و قهرمانی آن در سطح المپیک است.

بدنسازی مسترالمپیا هادی چوپان

چوپان می‌گوید: در سال یک نفر مستر المپیا می شود و مجسمه را می برد. کسی که مجسمه را می گیرد آخر تناسب اندام آن سال است. مرد اول تناسب اندام دنیا است. مسابقه ای است که در این ۷۰ سالی است که برگزار می شود اولین ایرانی که در آن شرکت کرد زنده یاد بیت الله عباس پور بود که در دسته ۹۶ کیلوگرم نفر پنجم بود. بعد از آن دومین نفر من بودم که در اولین حضور نفر سوم مسابقات شدم. این اولین مدالی است که به نام کشوری در قاره آسیا ثبت شده است. افتخاری بود که توانستم به نام ایران مقام بیاورم و پرچم ایران را بالا ببرم.

منبع: خبر ورزشی

این مطلب از گروه وب گردی است و تنها جنبه سرگرمی دارد.

کدخبر: 729497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟