فتحعلی اویسی به کما رفت؟ / برای او دعا کنید

فتحعلی اویسی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ است.  فتحعلی اویسی (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۲۴) بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی است. فتحعلی اویسی پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. فتحعلی اویسی در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم هم کارگردانی کرد.

به گزارش رکنا، محمد شیری بازیگر سریال شب های برره ادعا کرد که فتحعلی اویسی در کما به سر می برد و حالش بد است. اما مریم امیرجلالی این خبر را تایید نکرده است.

کوتاه از زندگی فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ است.

وی در همان سال به ایران بازگشت و آغاز فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم هم کارگردانی کرد.

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش مریم و میتیل ساخت که فیلم موفقی بود. اما در چهارمین فیلمش سربلند انچنان موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود.

در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌است.

کدخبر: 725653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟