۸ اپلیکیشن عجیب و خاص اما کاربردی که نمی‌دانستید وجود دارند

اپلیکیشن / به برنامه هایی کاربردی که درون گوشی همراه مورد استفاده قرار می "اپلیکیشن" می گویند. این گونه اپلیکیشن ها برای ارائه خدماتی به کاربران ، کاربرد دارند. بهتر است به جای واژه "اپلیکیشن" ، از واژه فارسی "نرم افزار" یا "برنامه کاربردی" بهره بگیریم.افراد از گوشی‌های خود برای مقاصد متفاوتی استفاده می‌کنند. برای همین است که دنیای اپلیکیشن‌ها این‌قدر عظیم و گسترده است و تقریبا برای هر چیزی یک اپلیکیشن مخصوص پیدا می‌کنید؛ حتی برای مقاصدی که شاید در مخیله‌تان هم نگنجد.

در میان میلیون‌ها اپلیکیشنی که برای گوشی‌های موبایل منتشر شده، گزینه‌هایی پیدا می‌شوند که برای افراد خاص و کاربردهای خاص طراحی شده‌اند؛ محصولاتی که بعضی از آن‌ها به قدری عجیب و غریب و در عین حال کاربردی هستند که شاید تا حالا نمی‌دانستید که وجود دارند.

در مقاله‌ای که مشغول خواندنش هستید، هشت اپلیکیشن عجیب و خاص اما کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم. کلیه این اپلیکیشن‌ها در عین این که کاربرد خاص دارند، اما به نحو احسن کار خود را انجام می‌دهند و شاید در صورت آشنایی با آن‌ها دوست داشته باشید همگی را در گوشی‌تان امتحان کنید.

برای آشنایی با این هشت اپلیکیشن با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

Easter Egg Collection in Android؛ تمام ویژگی‌های مخفی اندروید

اپلیکیشن

همان‌طور که از عنوانش مشخص است، Easter Egg Collection in Android تمام ایستر اگ‌های اندروید طی این سال‌ها را در خودش جمع‌آوری کرده. اگر نمی‌دانید، ایستر اگ‌‌های اندروید ویژگی‌هایی مخفی هستند که فقط با انجام یک سری کارهای خاص می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. اما این اپلیکیشن کار را راحت کرده و همه را یک جا گردآوری کرده است.

تمام کاری که این اپلیکیشن می‌‌کند، جمع‌آوری ایستر اگ‌های اندروید از اولین نسخه این سیستم عامل (نان زنجبیلی) تا جدیدترین نسخه‌ است. گشت‌و‌گذار در میان این ایستر اگ‌ها واقعا کار لذت‌بخشی است و خیلی خوب می‌توانید ببینید که اندروید طی این سال‌ها چقدر در طراحی سیستم عامل خود پیشرفت کرده است. Easter Egg Collection in Android شاید اپی باشد که یک بار در زندگی‌تان نصبش کنید، اما به هر حال وجود دارد و خیلی هم خوب کارش را انجام می‌‌‌دهد.

Embiggen؛ سازنده متن‌های خیلی درشت برای نقاط شلوغاپلیکیشن

این هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های عجیب این مقاله است. Embiggen اپ ساده‌ای است که فقط و فقط برای انجام یک وظیفه طراحی شده؛ اینکه نوشته‌های شما را بزرگ کند، طوری که تمام صفحه نمایش گوشی را بگیرند. بلا استفاده و مسخره به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

حقیقت این است که شاید Embiggen در مواقع بسیار نادر، کاربرد خود را هم پیدا کند. مثلا فرض کنید در استادیوم یا جای بسیار شلوغی هستید که صدا به صدا نمی‌رسد، و سعی دارید در این شلوغی‌ها توجه آدم‌های اطرافتان را به خود جلب کنید. فقط کافی‌است یک پیام درشت روی گوشی خود بنویسید و آن را به طرف جمعیت بگیرید. در این صورت می‌‍‌بینید که Embiggen آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد بی‌مصرف نیست!

Flying With Gauss؛ اجرا کننده بازی‌های سنگین PC روی گوشی

اپلیکیشن

اپلیکیشن

Flying With Gauss نام یک توسعه‌دهنده خلاق در پلی استور است که مجموعه‌ای از خاص‌ترین اپلیکیشن‌ها را برای اندروید تهیه کرده است. بعضی از این اپلیکیشن‌ها شامل Xash3D FWGS ،Husky for Pleroma ،CS16Client و چیزهای دیگر می‌شوند.

یکی از جالب‌ترین کارهایی که این توسعه‌دهنده انجام داده، ساخت موتورهای گرافیکی قدرتمندی است که می‌توانند عناوین مشهور Half-Life و Counter-Strike PC را روی گوشی‌های اندرویدی اجرا کنند. این انجین‌های گرافیکی عملکرد خارق‌العاده‌ای دارند و اگر از گوشی نسبتا قدرتمندی استفاده کنید، می‌توانید تجربه‌ای در حد و اندازه‌‌ی PC از این بازی‌ها داشته باشید، البته تا زمانی که دیتای بازی‌ها را خودتان دانلود و روی گوشی نصب کنید.

شاید کمتر کسی حوصله کار با انجین‌های گرافیکی Flying with Gauss را داشته باشد، اما مطمئنا سلایق خاص از محصولات این توسعه‌دهنده نابغه استقبال خواهند کرد.

Flying With Gauss

InstaMocks؛ قاب‌های آماده برای قرار دادن اسکرین شات

اپلیکیشن

اپلیکیشن

InstaMocks اپلیکیشن جالبی است که اجازه می‌دهد اسکرین‌شات‌هایتان را در قاب هر موبایلی که دلتان می‌خواهد بگذارید. در اپلیکیشن تقریبا ۴۰ دیوایس مختلف قابل انتخاب است و در لحظه هم می‌توانید روی ۱۰ اسکرین‌شات کار کنید.

شاید بپرسید اصلا قرار دادن اسکرین‌شات در قاب گوشی‌های مختلف چه فایده‌ای دارد؟ فایده این موضوع را فقط توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان محتوا متوجه می‌شوند. اگر توسعه‌دهنده هستید و می‌خواهید اپلیکیشنتان را به طور شیک و زیبایی به نمایش دیگران بگذارید، یا یوتیوبر هستید و برای ویدیوهای آموزشی نیاز به تصاویر بندانگشتی جذاب دارید، مطمئنا InstaMocks را اپ خوب و کارآمدی خواهید یافت.

با اینکه InstaMocks برای کاربران عادی خیلی کاربرد ندارد اما در پوشش نیازهای خاص افراد عملکرد فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد.

PhotoPills and SunSurveyor؛ ابزار پیدا کردن بهترین نقاط عکاسی

اپلیکیشن

این دو اپلیکیشن واقعا «مخاطب خاص» دارند؛ عکاسان حرفه‌ای. PhotoPills و SunSurveyor برای عکاسان طراحی شده‌اند تا آن‌ها را برای یافتن بهترین نقاط طلوع و غروب خورشید یا بهترین مکان‌ها برای عکاسی از کهکشان راه‌شیری در آسمان شب راهنمایی کنند.

اگر چه این دو از نظر ساختاری با هم تفاوت‌هایی دارند، اما برای رسیدن به هدف خود از محاسبات پیچیده ریاضی و راهنماهای دو بعدی و سه بعدی و واقعیت افزوده (AR) کمک می‌گیرند. به همین خاطر برای عکاس‌های حرفه‌ای از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند و می‌توانند شرایط را برای گرفتن عکس‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده فراهم کنند.

PhotoPills و SunSurveyor رایگان نیستند. با توجه به کار فوق‌العاده‌ای که انجام می‌دهند تعجبی هم ندارد که پولی باشند.

RunPee؛ فهمیدن بهترین زمان رفتن به توالت موقع تماشای فیلم

اپلیکیشن

در سالن سینما نشسته‌اید و به بخش‌های بسیار مهم فیلم می‌رسید، اما ناگهان احتیاج شدیدی به توالت پیدا می‌کنید و مجبور می‌شوید وسط فیلم سالن را ترک کنید. اما وقتی که برگشتید، آیا دیگر می‌توانید از کسی بپرسید که در مدت نبودتان در فیلم چه اتفاقی افتاد؟

باورتان بشود یا نه، یک اپلیکیشن دقیقا برای چنین موقعیت‌هایی طراحی شده است! RunPee می‌تواند زمانی که فیلم را برای رفتن به توالت ترک کرده‌اید، بعد از بازگشت به شما بگوید که در نبودتان چه اتفاقی در فیلم افتاده تا حتی یک ثانیه از فیلم را هم از دست نداده باشید! قابلیت جالب دیگر اپلیکیشن هم این است که زمان مناسب برای رفتن به دستشویی را هم به شما می‌گوید که صحنه‌های مهم فیلم را از دست ندهید.

مطمئنا RunPee اپلیکیشنی نیست که همه در گوشی‌هایشان نصب کنند اما شکی نیست که کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد.

Shark Tracker by Ocearch؛ اپلیکیشن جستجوی کوسه‌ها در اقیانوس

هیچ آدم عاقلی اقیانوس‌ها را برای پیدا کردن کوسه‌ها جست‌وجو نمی‌کند، مگر آنکه محقق یا شکارچی باشد! با این وجود ممکن است قصد سفر دریایی داشته باشید و دلتان بخواهد ببینید که در آب‌های پیش رو کوسه وجود دارد یا خیر؟ اپلیکیشن Shark Tracker برای همین منظور طراحی شده است.

این اپلیکیشن نه تنها الگوهای حرکتی کوسه‌ها در آب‌ها را برایتان نمایان می‌کند، بلکه اطلاعات علمی بسیار خوبی هم به شما می‌دهد که اگر به جانورشناسی علاقه داشته باشید حتما از آن لذت می‌برید. جالب است بدانید که اپلیکیشن‌های مشابهی با Shark Tracker هم در فروشگاه‌های اپلیکیشن وجود دارند. به طور مثال Blitzortung اپلیکیشنی است که به طور تخصصی برای ردیابی رعد و برق در سراسر دنیا طراحی شده است.

Win 98 Simulator؛ اپلیکیشن شبیه‌ساز ویندوز ۹۸ در اندروید

اپلیکیشن

ویندوز ۹۸ دیگر هیچ کاربرد خاصی ندارد، مگر برای عاشقان نوستالژی که بخواهند یک بار دیگر کار در محیط این سیستم عامل را تجربه کنند. البته این بار در گوشی‌های موبایل. Win 98 Simulator یک شبیه‌ساز حرفه‌ای از سیستم عامل کلاسیک مایکروسافت است که تمام ویژگی‌هایش کار می‌کند.

نکته جالب درباره‌ی Win 98 Simulator وجود اپلیکیشن‌های اریجینال ویندوز مثل Internet Explorer, Minesweeper, Solitaire, Windows Media Player, Notepad و… است که کار کردن با آن‌ها خالی از لطف نیست. به‌خصوص حالا که ۲۳ از عرضه این سیستم عامل گذشته و روزگار بسیار پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است.

شما چه اپلیکیشن‌های عجیب و غریب یا خاص دیگری می‌شناسید که از آن‌ها استفاده می‌کنید؟ حتما با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.
دیجی کالا
این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 719572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟