صحنه هایی از فیلم "از کرخه تا راین" که تا به حال ندیده اید + فیلم
حجم ویدیو: 91.87M | مدت زمان ویدیو: 00:12:30

فیلم سینمایی " از کرخه تا راین "  از فیلم های بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش رکنا ، نسل های مختلفی بارها فیلم "کرخه تا راین" را به تماشا نشسته اند ؛ فیلمی که در سال 1371 ساخته شده است و ابراهیم حاتمی کیا کارگردان آن در مقطع نمایش فیلم «به نام پدر» گفته بود: «فیلم «از کرخه تا راین» وقتی به نمایش درآمد،۵۰۰ صفحه اعتراضیه ارسال شده بود تا مانع اکران فیلم شوند. بعد از گذشت سالیان چه اتفاقی افتاد. این فیلمی است که بارها از تلویزیون پخش شده و من مطمئنم که فرزندان همین معترضین، مدافعین این آثار بوده اند.»

به تازگی موزه سینما بخش هایی از فیلم پشت صحنه فیلم "کرخه تا راین" را منتشر کرده است، این فیلم به سرنوشت چند قربانی استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی در جنگ ایران و عراق می‌پردازد. از بازیگران این فیلم می‌توان به علی دهکردی و هما روستا اشاره کرد و موسیقی ماندگار آن را هم مجید انتظامی ساخته است.

حاتمی کیا از بحث رایت گفت

حاتمی‌کیا در سال 89  بحث رایت و حقوق فیلم هایش را قصه و یا غصه قدیمی سینمای ایران دانست و گفته بود: «من شاید جزو فیلمسازانی باشم که هر سال 20 بار فیلمهای مختلفم در تلویزیون به نمایش درمی‌آیند و در این میان تنها چیزی که نصیب ما می‌شود دعای خیر بینندگان است و البته مسوولان هم نسبت به این موضوع احساس مسوولیت نمی‌کنند و تنها دعا می‌کنند که سرپا باشیم و کار کنیم. اما به هر حال بحث حقوق رایت فیلم‌ها موضوع مهمی است، هر چند که این موضوع برای کارگردان تاثیر چندانی ندارد.»

 این فیلم ساز  در بخش هایی از یادداشت خود که پس از درگذشت سیف الله داد در ایسنا منتشر کرد،هم نوشت : «از خلوتش بگویم. از هم قدمی فراوان در کنار رود راین که گاهی به‌ نرمه اشکی از غربت حضور شیرین می‌شد. او هم‌سفری بود که اگر نبود، کرخه من به راین نمی‌رسید.»

پشت صحنه منتشر شده از فیلم «کرخه تا راین» را در ادامه می توانید ، ببیند.

منبع : ایسنا

کدخبر: 714139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟