ناگفته های منشوری از زندگی زهرا امیر ابراهیمی در ایران / چه بلایی سر دوست پسرش آمد؟!

زهرا امیر ابراهیمی دو سال گذشته شروع به افشاگری کرد. زهرا امیر ابراهیمی در سال 1385 پس از لو رفتن و پخش فیلم جنجالی از روابط جنسی و خصوصی‌ با دوست پسرش برای همیشه از ایران رفت. زهرا امیر ابراهیمی وقتی این فیلم که هم آغوشی او و دوست پسرش را نشان می داد منکر شد و آن را تهمت دانست و تنها به شباهت دختر در فیلم به خودش اشاره کرد. زهرا امیر ابراهیمی آذر ماه 1398 در حالی 12 سال از ماجرای لو رفتن فیلم می گذشت نسبت  مجید بهرامی افشاگری کرد. فیلم لو رفته از کامپیوتر زهرا امیر ابراهیمی توسط این فرد ربوده شده بود.

پس لرزه‌های افشاگری زهرا امیر ابراهیمی درباره مجید بهرامی ادامه دارد. یکی از نکات جالب توجه این است که بسیاری از کاربران می‌گویند در آن زمان ویدئو جنجالی را ندیده اند. کاربران دیگری آمده اند و این دسته را متهم می‌کنند که ژست "اخلاقی" می‌گیرند و ادعایشان "صادقانه" نیست. در این بین نیز عده‌ای دیگر ضمن اعتراف به اینکه آن زمان ویدئوی مذکور را دیده اند از زهرا امیر ابراهیمی عذر خواهی کرده اند.

زهرا امیر ابراهیمی در کنار گلشیفته فراهانی

زهرا امیر ابراهیمی در اوج شهرت و جوانی خودش را نابود کرد

به گزارش رکنا، زهرا امیر ابراهیمی متولد سال ۱۳۶۰، سال ۱۳۸۵، در اوج شهرت و جوانی ناگهان با بحرانی بزرگ در زندگی شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی اش روبه رو شد. او در آن مقطع با سریال پربیننده نرگس و در نقش "زهره"؛ دختر کوچک شوکت، به شهرت فراوانی رسیده بود و در حالی که در اوج قرار داشت ناگهان یک شبه همه چیزش را از دست رفته دید.

ویدئویی شخصی از امیر ابراهیمی منتشر شد، که نه تنها در زندگی او یک زلزله ایجاد کرد بلکه جامعه ایران را هم لرزاند. این ویدئو در مدت کوتاهی بار‌ها تکثیر و توزیع شد، بخش زیادی از حافظه گوشی‌های کم حافظه آن زمان ایرانیان را اشغال کرد. آمار ترسناکی در آن مقطع درباره این ویدئو منتشر شد. ادعا می‌شد که این ویدئو چهار میلیون بار تکثیر شده و حدود چهار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. عددی که برای سال ۸۵ نجومی به حساب می‌آید. در همان مقطع برخی مدعی بودند که این ویدئو حدود ۱۲ میلیون نفر بیننده داشته است. آمار تکاندهنده‌ای که حیرت سیاستمداران و جامعه شناسان را در پی داشت.

در آن مقطع زهرا امیر ابراهیمی انتساب آن ویدئو به خودش را انکار کرد و آن را یک تهمت ناروا نامید. این بازیگر تلویزیون به روزنامه گاردین گفت: «منکر شباهت‌هایی که هنرپیشه فیلم غیراخلاقی با من دارد نیستم، زیرا با استفاده از امکانات گریم می‌توان فردی را شبیه دیگری ساخت، ضمنا اطلاعاتی در مورد تکنیک‌های مونتاژ دارم و می‌دانم که با استفاده از آن می‌توان چهره فرد مورد نظر را خلق کرد.» ظاهرا او تصور می‌کرد که انتشار این ویدئو کار نامزدش بوده است. این بازیگر به خبرنگار روزنامه گاردین گفته بود: «نامزدم را بعد از آن که در رابطه جنسی و زناشویی مان خیانت کرد ترک کردم، زیرا آدمی هرزه بود.»

زهرا امیر ابراهیمی

دوست پسر زهرا امیر ابراهیمی فرار کرده بود

در آن زمان پسر جوانی که زهرا امیر ابراهیمی او را نامزد خود خوانده بود، به یکی از کشور‌های همسایه فرار کرده بود که با اقدامات پلیس به کشور بازگردانده شد. اطلاعاتی زیادی از او در دست نیست. گفته می‌شود وی پس از رفع اتهام مهاجرت کرده است.

ماجرای زهرا امیر ابراهیمی جدای از ابعاد اجتماعی آن باعث شد که زندگی حرفه‌ای این بازیگر نابود شود. یک سال گذشت تب آن کمی فروکش کرد، با این حال همچنان موضوع بسیار حساسیت برانگیزی بود. زهرا امیرابراهیمی نمایشگاه عکسی برگزار کرد که بازتاب زیادی داشت. احتمال آن می‌رفت حواشی برای نمایشگاه ایجاد شود که البته این اتفاق رخ نداد.

امیر ابراهیمی پس از مدتی ایران را ترک کرد و به فرانسه رفت. او در آنجا سعی کرد از صفر شروع کند و در تئاتر فعالیت کرد. او در فرانسه در چند اثر سینمایی نیز نقش آفرینی داشته است.

زهرا امیر ابراهیمی اهل رسانه و گفتگو با رسانه‌ها نبود. از سوی دیگر او در تمام این ۱۳ سال سعی کرد که درباره ماجرایی که برایش رخ داده بود حرفی نزند. تا اینکه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در برنامه ماهواره‌ای چند شنبه با سینا اعلام‌کرد شخصی که «فیلم خصوصی» او را پخش کرد مجید بهرامی، بوده است.

بنا به گفته امیرابراهیمی مجید بهرامی در اعترافات خود به مراجع قانونی خود را بیماری روانی توصیف کرده است. امیرابراهیمی این موضوع را پس از اعترافات بهرامی و همچنین حکم دادگاه متوجه شده است. امیر ابراهیمی می‌گوید مجید بهرامی به خاطر انتشار ویدئو خصوصی او به شش ماه حبس و برای دیگر فعالیت‌های مشابه‌اش به شش سال حبس محکوم شده بود و نهایتا چند ماهی را در زندان گذرانده و پس از آن آزاد شده است. امیرابراهیمی همینطور خاطر نشان کرد مجید بهرامی هرگز بابت اقداماتش ابراز ندامت و عذرخواهی نکرده است.

مجید بهرامی بازیگر تئاتر بوده که در طیف دوستان زهرا امیرابراهیمی و نامزدش قرارداشته است. با این حال او توضیح نداده که آن ویدئو چگونه به دست مجید بهرامی رسیده است.

سرنوشت مجید بهرامی هم تلخ است. او پس از این ماجرا با فعالیت هایش در حوزه تئاتر به یک بازیگر مشهور تبدیل شد. البته در این بین بیماری مجید بهرامی نیز باعث شد که دوستان و همکارانش بیشتر برای موفقیت او تلاش کنند و به او یاری برسانند.

مجید بهرامی در حالیکه در دههٔ سوم زندگی‌اش بود به یکباره به بیماری سرطان مواجه شده‌بود و با این بیماری درگیر بود و برای درمان بیماری‌اش و همچنین اعزامِش به کشور آلمان، خانه هنرمندان ایران و انجمن عکاسان تئاتر، نخستین اکسپو عکس تئاتر ایران را برگزار کردند که، درآمد حاصل از فروش این اکسپو نیز به درمان سرطان مجید بهرامی اختصاص داده شد.

تامدت‌ها مجید بهرامی به خاطر جدالش با سرطان به عنوان نمادی از زندگی در افکار عمومی تبدیل شده بود. او چند سالی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد که در پایان، در روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه سالِ ۱۳۹۳ در ۳۷ سالگی، درگذشت. مراسم تشییع مجید بهرامی با حضور گسترده هنرمندان برگزار شد.

تاکنون هیچ یک از هنرمندان تئاتر و خانواده مجید بهرامی به ادعای زهرا امیرابراهیمی واکنشی نشان نداده اند. اما افکار عمومی در روز‌های اخیر واکنش‌های گسترده‌ای به ماجرا داشته اند. بسیار از این واکنش‌ها در دلجویی از زهرا امیرابراهیمی است. کاربران شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان یک زن مقاوم و صبور یاد می‌کنند که توانسته پس از تحمل یک شوک عظیم در زندگی خود بایستد و مبارزه کند.

زهرا امیر ابراهیمی

برخی نیز سوال‌هایی مطرح کردند. اینکه چگونه آن فیلم به دست مجید بهرامی رسیده است؟ یا می‌پرسند که چرا زهرا امیر ابراهیمی این همه سال در این باره سکوت کرده است؟ عده‌ای این سوال را پرسیده اند که نامزد امیر ابراهیمی دچار چه سرنوشتی شده است؟و...

کاربرانی نیز به مجید بهرامی می‌پردازند. عده‌ای می‌گویند او تاوان کارش را داده و عده‌ای دیگر معتقدند کاش او در قید حیات بود و امروز به این این حرف ها پاسخ می‌داد.

کاربرانی هم با اینکه بگویند سرطان بهرامی عقوبت کارش بوده، مخالفند. کاربری نوشته است: «سرطان عقوبت الهی نیست. سرطان کارما نیست. سرطان هیچ ربطی به اخلاق و رفتار و کردار آدم‌ها نداره. سرطان صرفاً یک بیماریه که ممکنه برای هر کدوم از ما اتفاق بیفته حتی اگر بهترین آدم دنیا باشیم. بیماران و خانواده‌هاشونو با این حرف‌ها آزار ندید.»

فرد دیگری هم گفته است" یادمون نره اون یارو مجیدبهرامی زنده نیست که از خودش دفاع کنه؛ و کسی از کل ماجرا خبری نداره." این دیدگاه بار‌ها مورد نقد قرار گرفته است و بسیاری می‌گویند در قید حیات نبودن مجید بهرامی دلیل مناسبی برای صحبت نکردن درباره او و عملش نیست.

انتقادات زیادی از جامعه تئاتر ایران شده است. در واقع این ماجرا فضایی را برای "محاکمه" جامعه تئاتر ایجاد کرده که با وجود اینکه این که از داستان خبر داشته‌اند، اما به پیشرفت حرفه‌ای مجید بهرامی کمک کرده اند و حتی او را به عنوان نماد زندگی در تئاتر ایران بالا بردند. کاربری نوشته است: "چیزی که عمیقا منو ناراحت میکنه اینه که عده‌ای هنرمند بودن که براشون محرز بوده این شخص اون کارو کرده، ولی طرف رو بایکوت هنری نکردن، باهاش رفتن رو و سن بازی کردن و کلا به روی خودشون نیووردن."

کاربری دیگر نوشته است: «بسیاری از اهالی تئاتر نیز می‌دانستند، حال این سوال مطرح است پس چرا به مجید بهرامی نقش می‌دانند و حتی برای بیماریش گلریزان کردند و پول جمع کردند.»

فرد دیگری معتقد است: «به نظر من اشتباه بزرگ اهل هنر که مجید بهرامی را می‌شناخته در موضوع زهرا امیرابراهیمی این بوده که در موردش لاپوشونی کردن و هیس هیس کردن و درضمن بهش نفهموندن که باید عذرخواهی کنی! طرف مرد، ولی یه پیام نداد بگه ببخشید! هنرمند کارش اجرای حکم نیست، ولی مسئولیت اجتماعیش پس کجاست؟»

برخی هم به انتقاد از جامعه پرداختند و معتقدند این جامعه جنسیت زده باعث شده است شرایط برای امیرابراهیمی جهنم شود. این گروه سوال می‌کنند آیا وضعیت نامزد امیر ابراهیمی نیز به همین صورت بوده است؟ آیا او نیز اینقدر رنج کشیده است؟ در واکنش کاربرانی معتقدند که او نیز رنج زیادی کشیده و در ابتدا تا مدت‌ها به اتهام انتشار ویدئو مذکور در زندان بوده است.

یکی از نکات جالب توجه این است که بسیاری از کاربران می‌گویند در آن زمان ویدئو جنجالی را ندیده اند. کاربران دیگری آمده اند و این دسته را متهم می‌کنند که ژست "اخلاقی" می‌گیرند و ادعایشان "صادقانه" نیست. در این بین نیز عده‌ای دیگر ضمن اعتراف به اینکه آن زمان ویدئوی مذکور را دیده اند از زهرا امیر ابراهیمی عذر خواهی کرده اند.

با این حال همدلی‌های صورت گرفته با ابراهیمی مورد انتقاد هم قرار گرفته است. حسین دهباشی فعال رسانه‌ای در این باره توئیت کرده است: "دل به‌هم‌زن‌تر از جفایی که آن همه سال به زهرا امیرابراهیمی شد، این همدلی‌های اخیر است. زندگی او سوخت، چون خیلی از زن‌های مشهور به زیبایی و شهرت‌اش حسودی می‌کردند. چون خیلی از مرد‌های روشنفکر به دوستِ پسرِ او حسودی می‌کردند. همان‌ها حالا مرثیه‌خوان حریم خصوصی‌اند. مُدِ امسال است."

بحث دیگری که مطرح شده این است که اساسا اوضاع سینما و تئاتر از این جهت خوب نیست. مهدی روشندل روزنامه نگار در این باره توئیت کرده است: «سربسته اینکه در سینما آدم‌هایی هستند که مجید بهرامی در مقابل آن‌ها قدیس است! این البته در همه جا هست، منتها در سینما نمی‌گویند؛ چون سینما زیر ضرب است و چنین واکنش‌هایی با اتهام تلاش برای زدن کلیت سینما همراه می‌شود و قربانی به حاشیه رانده می‌شود.»

مرگ لو دهنده با بیماری سرطان

مقصر این اتفاق که فیلم خصوصی را منتشر کرده است بازیگر تئاتر و دوست همان پسری است که در فیلم سیاه با زهرا امیر ابراهیمی رابطه جنسی داشت دو سال پیش بخاطر بیماری سرطان درگذشت.

کدخبر: 526057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟