نباید بگذاریم کلیشه‌ها حاج قاسم را از مردم جدا کنند + فیلم
حجم ویدیو: 24.49M | مدت زمان ویدیو: 00:03:19

فیلم کوتاه صلاحیت به نویسندگی و کارگردانی محمد دیماسی و تهیه‌کنندگی علی طادی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود.

به گزارش رکنا، این فیلم کوتاه داستانی که در مرکز بسیج سازمان صداوسیما تهیه شده، به برشی کم‌تر دیده شده از زندگی حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد که سید محمدرضا حسینی بازیگر نقش حاج قاسم در این فیلم است.

طادی با اشاره به انتخاب سوژه برای این فیلم گفت: طبیعتا نمی‌توانم داستان فیلم را تعریف کنم چون لذت تماشای آن را از مخاطب می‌گیرم. اما نکته‌ای که هست، این است که ما سعی کردیم با انتخاب یک سوژه ناب از جوانی حاج قاسم سلیمانی،‌ قصه‌ای ناب و جدید برای بیننده تعریف کنیم. من نمی‌توانم از پروژه تعریف کنم. اما فکر می‌کنم مخاطب وقتی کار را ببیند، آن را دوست می‌دارد و در خاطرش می‌ماند. چون این روایت از حاج قاسم را هیچ وقت در قاب تصویر ندیده است.

نسل جدید را باید با سردار سلیمانی آشنا کنیم

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید، حرف جدید و از جنس حرف‌های خودش می‌خواهد. ما وظیفه‌ داریم که قهرمان‌هایی مثل حاج قاسم را درست برای آن‌ها تعریف کنیم. نباید بگذاریم کلیشه‌ها، آن‌ها را از مردی مثل حاج قاسم دور کند.

طادی در پایان گفت: ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی برای تلویزیون، کاری سخت و پرفشار است اما خدا را شکر می‌کنیم که با کمک حاج قاسم توانستیم از پس تولید این پروژه بر بیاییم. به طور طبیعی، فیلم‌هایی که فضای‌شان در دهه ۶۰ می‌گذرد، نیازمند دقت و توجه بیشتری به جزئیات هستند. فرقی نمی‌کند یک فیلم سینمایی ۱۲۰ دقیقه‌ای باشد یا فیلم کوتاه مخاطب تیزهوش می‌تواند تشخیص بدهد که کارگردان، تهیه‌کننده و طراح صحنه روی این جزئیات تمرکز و دقت داشته‌اند یا نه. توجه به این مسائل کوچک، احترام به مخاطب است و من فکر می‌کنم که در این فیلم توانستیم این کار را انجام بدهیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟