برخورداری محکومان امنیتی و اصحاب رسانه از ارفاقات قانونی / تهیه لیست تمامی محکومان امنیتی

به گزارش رکنا، وی افزود: برخورداری از ارفاقات قانونی دایر مدار بر رفتار محکوم علیه در دوران محکومیت، اظهار پشیمانی و جبران گذشته است.

غلامحسین اسماعیلی اظهارداشت: در همین روزهای آغازین انتصاب، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دستور داد تا لیست تمامی محکومان امنیتی کشور با قید نوع جرم و میزان مجازات و نحوه رفتار آنها در دوره تحمل محکومیت تهیه و بررسی شود و هر یک از این محکومان که شایستگی و استحقاق برخورداری از هر نوع ارفاق قانونی داشته باشند از این ارفاق ها بهره مند شوند.

گزارش اولیه علل قطعی برق ارائه شده است

سخنگوی دستگاه قضا درباره پیگیری دستگاه قضا درخصوص خاموشی‌های اخیر گفت: هم سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور گزارش اولیه خود را در این موضوع ارائه داده‌اند. در این گزارش اولیه به محورهای علل این خاموشی ها اشاره شده است. بررسی ها حاکی از این است که تکالیفی برای وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است که به این تکلیف عمل نشده است.

وی افزود: ما با خشکسالی مواجهیم و این غیرقابل پیش بینی نبوده است و مسئولان باید پیش بینی های لازم را می‌کرده‌اند که نکرده اند.

اسماعیلی اقداماتی دیگر مانند اورهال کردن نیروگاه‌ها و استفاده بیش از حد برق خانگی را از عوامل دیگر قطعی‌های برق دانست و گفت: اینکه چقدر این عوامل عمدی است و چقدر در حوزه قصور و تقصیر مسئولین است نیازمند اقدامات تکمیلی است و موضوع تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

ادعاهای حمایت حقوق بشر غربی صادقانه نیست

درباره درخواست تحریم مسئولان ایران به دلیل نقض حقوق بشر گفت: ما امروز متأسفانه در دنیای غرب با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر مواجه هستیم. در همین روزها ما شاهد این بودیم که گروهک منافقین که دستشان به خون هزاران شهید ترور این ملت آلوده است. گروهکی که در رئیس دیوان عالی و رئیس جمهور و نخست وزیر و بسیاری از آحاد مردم از هر طبقه ای را به شهادت رسانده اند، در پایتخت های اروپا اجلاسیه برگزار می کنند و مسئولان این کشورها در اجلاسیه این کشورها شرکت می‌کنند.

وی افزود: اگر اینها در ادعاهای حقوق بشری خود صادق هستند چرا از این تروریست ها حمایت می کنند؟ ما ادعای حمایت از حقوق بشر در کشورهای غربی را صادقانه نمی دانیم و این اقدام یک اقدام صد در صد سیاسی و بدون مبنای حقوقی است و این اقدامات برای کشور ما ارزشی ندارد.

کدخبر: 704591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟