خبر خوب برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش رکنا به نقل از دیوان عدالت اداری، کارگرانی که پس از بازنشستگی عادی به موجب رای کمیته‌های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان آور، شغل تحت تصدی آن‌ها سخت و زیان آور تشخیص داده شده است و شرایط مربوط به بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور از جمله سنوات اشتغال و پرداخت معوقه مربوطه را احراز کرده اند، بازنشستگی عادی ایشان از عادی به سخت و زیان آور و از تاریخ بازنشستگی مشمول بازنشستگی در سخت و زیان آور کرد.

پس از مراجعه به دیوان و بررسی در شعب آراء صادر شده در این خصوص، بعضی شعب نسبت به الزام پرداخت معوقات سخت و زیان آور از زمان تایید، کمیته استانی را الزام آور دانسته و برخی از شعب با توجه به اینکه در زمان اشتغال کارگران ، بیمه از کارفرما اخذ شده است زمان بازنشستگی عادی را ملزم دانستند.

از آنجایی که در رای کمیته‌های استانی اشاره شده است، چون کارگر در سال‌های قبل در مشاغل سخت و زیان آور اشتغال داشته و شغل او زیان آور می‌باشد و طبعا، چون بیمه پرداخت شده از زمان بازنشستگی عادی محق اخذ حقوق سخت و زیان آور است، در نتیجه معوقات باید از زمان بازنشستگی و مستمری آن پرداخت شود.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری از تاریخ صدور حکم بازنشستگی، تامین اجتماعی را متعهد به پرداخت کرده و این حاکی آ ن ست که بیمه کارگران در گذشته وجود داشته است منتهی شخص به تازگی از سختی و زیان آور بودن آگاه شده است و با قطعیت رای دیوان از زمان حاصل شدن آن، تامین اجتماعی را ملزم به پرداخت می‌نماید. محل تعارض آراء در واقع شروع ذیحق بودن رای مثبت کمیته استانی دال برسخت و زیان آور بودن است و هیات عمومی دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی را نسبت به پرداخت معوقات از زمان بازنشستگی الزام آور دانست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 698082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟