قاضی‌زاده هاشمی: در اقتصاد ما تعداد زیادی رانت توزیع می‌شود

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت :در بخش‌های مختلف اقتصاد در نظامات مختلف ارزی، پولی، بانکی، مجوزها و تولید یک بروکراسی چندلایه درست کردیم که امضاهای طلایی سرنوشت‌ساز هستند و به عبارتی توزیع رانت می‌کنیم.

به گزارش رکنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی در برنامه تلویزیونی 20:30 درباره موانع صدور مجوزهای کار و راهکار حذف امضاهای طلایی در دستگاه‌های دولتی گفت: در اقتصاد ما تعداد زیادی رانت توزیع می‌شود. 
وی افزود: این مسئله در بسیاری از کشورهای دنیا حل و فصل شده و کشورهایی که رشد اقتصادی سریع را تجربه کردند، یک بخشی با اصلاح نظام اداری، مبارزه با فساد اداری و بالا بردن سلامت اداری بوده است. در مجاورت ما کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان با تمرکز روی اصلاحات اداری توانستند یک رشد سریع کوتاه‌مدت را تجربه کنند.
وی یادآور شد: غیر از اینکه فرآیندها باید اصلاح شود و متولیان مشخص شوند و دولت الکترونیک مستقر شود، ما به یک نظام جامع شفافیت نیاز داریم. یعنی مجموعه فرآیندها و امضاهایی که می‌شود همچنین زمان‌بندی‌های مورد نیاز باید در سامانه‌ای باشد که عموم مردم بتوانند بر آن نظارت کنند و با تخلفات برخورد کنند.
قاضی‌زاده ادامه داد: نکته بعدی حذف مجوزهاست. خیلی وقت است که در دنیا به اهلیت مرتبط شده است. یعنی وقتی کسی دارای شایستگی برخورداری از شغلی را دارد، نباید انحصار ایجاد شود.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که تحصیلات عالیه و مدرک مهارتی در یک حوزه دارد یا سابقه فعالیت دارد و اهلیتش در آن حوزه مشخص است دولت باید استانداردها را اعلام کند و اجازه کار داشته باشد و وقتی از حدود قانونی خارج شد با او برخورد شود.
وی همچنین در پایان مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد و گفت مشارکت بالا سبب خواهد شد یک رئیس‌جمهور قوی داشته باشیم. منبع : ایسنا آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟