زمان اعلام نتایج انتخابات1400

رکنا: سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد زمان اعلام نتایج انتخابات 1400 توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: این ستاد با استفاده از فناوری‌های نوین در تجمیع و شمارش آرا در تلاش است نتایج انتخابات1400 را در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم ایران برساند.

به گزارش رکنا، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی با اشاره به اینکه کار انتخابات در وزارت کشور از یک سال پیش در سطح کشور آغاز شده است، گفت: ستاد انتخابات کشور با آمادگی کامل به دنبال برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال‌جاری است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: این ستاد با استفاده از فناوری‌های نوین در تجمیع و شمارش آرا در تلاش است نتایج را در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع عموم مردم ایران برساند.

موسوی با اشاره به اینکه روند رای گیری با دستور وزیر کشور در اول صبح جمعه آغاز می شود، اظهار کرد: بعد از دستور وزیر، کار رای گیری در تمام شعبه‌های مستقر در سراسر کشور شروع می‌شود و مجریان ما آماده اخذ رای از شهروندان هستند.

وی افزود: انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سراسر کشور برگزار خواهد شد و البته در ۶ استان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و در ۴ استان انتخابات خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت.

احراز هویت افراد در انتخابات1400 الکترونیکی انجام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه احراز هویت افراد، الکترونیکی انجام می‌شود و فرایندهای اخذ رای هم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، در باره شمارش آرا گفت: در شعب اخذ رای صندوق‌ها بازگشایی و آرا شمارش و به وسیله دستگاه احراز هویت به بخشداری و فرمانداری و در نهایت به ستاد انتخابات ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری، اطلاعات هم زمان به شورای نگهبان هم ارسال می‌شود و تجمیع بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام و نتیجه به اطلاع مردم ایران اعلام خواهد شد. چینش شعبه‌ها با انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آرا و اعلام نتایج هم به همین ترتیب است.

موسوی اضافه کرد: البته در برخی از مراکز استان‌ها به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات، کار شمارش و اعلام نتایج سریع‌تر خواهد بود و امیدواریم با مشارکت همگانی انتخابات سالم، قانونی و مشارکتی در جمعه این هفته در کشور داشته باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع:ایرنا

کدخبر: 697014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟