ثبت بیش از 1300 گزارش مردمی از تخلفات انتخابات 1400

رکنا : سخنگوی قوه قضاییه درباره تعداد شکایت انتخاباتی انتخابات1400 ثبت شده توسط مردم در سامانه سجام گفت: از بهمن 1399 که بخشنامه رئیس قوه قضاییه در ارتباط با تخلفات انتخاباتی صادر شد تا کنون 1373 گزارش مردمی در ارتباط با تخلفات انتخاباتی انتخابات1400 در سامانه سجام ثبت شده و اقدامات موثری درباره آنها انجام گرفته است .

به گزارش رکنا، اسماعیلی افزود : اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از بروز این تخلفات با کمک دادستان‌ها انجام شده و لازم است تشکر کنم از همکارانم در ستادهای انتخاباتی که از زمان صدور دستور العمل تاکنون ۱۴۳ جلسه تشکیل و ۴۰۰ مصوبه داشته است.

جلوگیری کانادا از شرکت ایرانیان مقیم این کشور در انتخابات 1400

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این مایه تاسف است که کشورهایی که از حقوق بشر و دموکراسی دم می‌زنند، هموطنان عزیز ایرانی مقیم کانادا که حدود ۵۰۰ هزار واجد شرایط هستند را از حق طبیعی خود محروم می‌کنند .

اسماعیلی درباره منع شهروندان ایرانی مقیم کانادا برای حضور در انتخابات 1400اظهار کرد : هموطنان عزیز ایرانی مقیم کانادا را با زحمت مواجه می کنند و آنها را مجبور می‌ سازند که بروند در کشورهای همجوار رأی دهند؛ این یک اقدام غیر حقوقی است. امیدواریم همکاران ما در وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

حکم عیسی شریفی در دیوان تائید شد

اسماعیلی درباره پرونده عیسی شریفی گفت: قبلا این پرونده اطلاع رسانی شده و سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلامیه رسمی صادر کرده است. همچنین حکم صادره در دادگاه در دیوان عالی کشور تایید شد و تعجب می کنم بعد از این همه اطلاع رسانی ها نسبت به رسیدگی ها که انجام شده، بی خبر هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟