وزیر کشور : تاثیر مستقیم  انتخابات 1400 بر روابط روابط سیاسی و اجتماعی داخلی و بین المللی

 رکنا: وزیر کشور انتخابات را امر مهم انتقال قدرت و انتقال مسئولیت از فردی به فرد دیگر در مجلس و ریاست جمهوری دانست و گفت: آثار سیاسی- اجتماعی داخلی و بین‌المللی این انتخابات به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد.

انتخابات1400 / به گزارش رکنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست با استانداران اظهار کرد: امثال به دلیل کرونا با یکسری نگرانی‌ها و کاستی‌ها در حوزه تبلیغات مواجه هستیم. از جمله مدارس که همیشه از کانون‌های مشارکت بودند تعطیل هستند و یا دانشگاه‌های ما به عنوان مراکز فعال سیاسی و مشارکت افزا تعطیل هستند. علاوه بر این مساجد ما هم به عنوان کانون مشارکت و آگاهی افزایی توسط روحانیون و مومنین تعطیل است و فقط نمازهای مختصر برگزار می‌شود.

وزیر کشور افزود: نامزدهای انتخابات، طرفداران آنها، احزاب و گروه‌های سیاسی این دوره حتی در بسیاری از استان‌ها خیلی از نامزدها ستاد تشکیل ندادند و وقتی ستاد نباشد تجمع و میتینگ نیست. اکنون ما با شرایطی مواجه هستیم که صدا و سیما، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و مردم ما باید در عمل این وضعیت را جبران کنند.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: انتخابات امر مهم انتقال قدرت و انتقال مسئولیت از فردی به فرد دیگر چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری است. اما آثار سیاسی- اجتماعی داخلی و بین‌المللی انتخابات به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد.

وی ادامه داد: در رسانه‌های مختلف دنیا تحلیل می‌کنند و براساس تحلیل و برآوردشان تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند. ما باید علیرغم همه کاستی‌ها و شرایط ثابت کنیم که مهیا و آماده هستیم و درک درستی از فضا و شرایط داخلی و بین‌المللی داریم و اراده ما بر این خواهد بود که مشارکت را با یک نگاه ملی و فراجناحی و فراشخصیتی تحلیل کنیم و به آن بپردازیم.

وزیر کشور با اشاره به موضوعاتی که در نشست امروز مطرح شد، گفت: در این جلسه موضوع امنیت از همه استانداران سوال شد. تا الان که من در خدمت شما هستم هیچ معضل و مشکل امنیتی نداریم، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و رصد مستمری نسبت به این موضوع با توجه به تجربیات قبلی‌مان داریم.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: در حوزه تدارکات و پشتیبانی مشکلی نداشتیم، همه دستگاه‌های احراز هویت و همه تعرفه‌ها ارسال شده به ویژه درخصوص تعرفه‌ها نگرانی که من همواره نسبت به این موضوع داشتم که به اندازه باشد و در شرایط این ۸ سالی که ما انتخابات را اجرا کردیم هیچ‌وقت کمبود تعرفه در هیچ شعبه‌ای نداشتیم

وی ادامه داد: به هر حال باز هم توصیه‌های لازم صورت گرفت و با نرم‌افزاری که در اختیار داریم تعداد تعرفه‌ها در هر شعبه و مصرف آنها در هر لحظه از طریق تهران، استانداران و فرمانداران توسط نرم افزار کنترل می‌شود و تا زمانی که به مرحله ۵۰ درصد برسیم، تغذیه می‌شود بنابراین در مورد تدارکات و امنیت هم هیچ مشکلی نداریم.

وزیر کشور با اشاره به هماهنگی وآمادگی بخشهای اجرایی با بخشهای نظارت اظهار کرد: رسانه‌ها، خبرنگاران و صدا و سیما هم در همه مناطق این 3-4 روز باقیمانده باید تلاش مضاعف داشته باشند و امیدوارم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و حضور پرشور مردم و با مسئولیت اجرایی وزارت کشور ، انتخابات سالم، قانون، امن داشته باشیم که موجب اعتماد افزایی و اطمینان بیشتر مردم به نظام برگزاری انتخابات و امیدی برای حل مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم، باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور در انتخابات اظهار کرد: در نشست با استانداران تاکید شد، در این دو سه روز باقی مانده بتوانیم انتخاباتی مطمئن، قانونی، سالم، امسال و این دوره بهداشتی داشته باشیم که همه این‌ها موجب اطمینان‌بخشی و اعتمادزایی برای مردم عزیز ما باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع:ایرنا

کدخبر: 697001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟