مردم باید برای رای دادن به کارنامه نامزدهای انتخابات1400 توجه کنند

انتخابات1400 / به گزارش رکنا، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای انقلاب فرهنگی در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره بهره مندی دولت فعلی از حضور بانوان گفت: بستگی دارد حضور بانوان را چگونه ببینیم؛ اگر این حضور برای عموم مردم باشد این تعداد مطلوب نیست اما تعداد پست و مقام ها و مدیریت ها افزایش پیدا کرده اما جواب میلیونی مردم را نمی‌دهد مشکلات مردم بیش از آن است که با عناوین مدیریتی حل شود بلکه به برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی همراه با زمینه سازی حمایت های اقتصادی و اجتماعی وسیعی نیاز دارد که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در بیش از 300 برنامه تنظیم شده است. مردم باید این سیاست ها را درزندگی خود ببینند.

خزعلی اظهار داشت: از سال 92 به بعد متاسفانه سراغ الگوهای غربی مثل سند توسعه پایدار و برابری جنسیتی در برابر عدالت جنسیتی رفتیم. در این برنامه ها رقابت با مردان نهادینه شده به این معنی که اگر مشابه مردان شویم آدم هستیم. ما با سیاست خای مصوبه خودمان فاصله زیادی داریم.

وی افزود: دولت کاری جز اجرای مصوبات نظام ندارد این مصوبات یا در قانون اساسی است و یا از مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی می آید. باید پرسید برنامه های کاندیداها برای اقدام درباره سیاست ها و مصوبات چیست؟ باید به کارنامه ای قبلی این کاندیداها هم دقت کرد.

خزعلی در پاسخ به اینکه آیا مردم می توانند عملکرد کاندیداها را بررسی کرد؟ گفت: مردم به دو گروه تقسیم می شوند برخی معتمد مردم هستند. این افرادمسائل مختلف را به صورت تخصصی بررسی می کنند. گروه دوم از مردم،کسانی هستند که می خواهند ویژگی های رئیس جمهور را بر روی دیگران تطبیق دهند. این افراد اگرچه خودشان ممکن است به تمام جزئیات آگاهی نداشته باشند بلکه معتمدینی دارند. روایت می‌گوید از میان فقهای امتکسانی که ویژگی‌های خاص دارند، مخالف امر نفس خود هستند و مطیع دستورات الهی هستند می‌توانند به مردم کمک کنند. وظیفه ما است هر آنچه مقام معظم رهبری نایب امام زمان می فرمایند را بپذیریم حتی اگر اشتباه کنیم پیش خداوند اجر داریم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به شاخصه های مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تخصص و تعهد و تجربه، سنجش حضور در عرصه های اجتماعی، دوری از اشرافی گری، مردم مدار بودن از مولفه های مقام معظم رهبری است و باید دید در بین کاندیداهای حاضر کدامیک از این ویژگی ها برجسته تر است.

وی درباره سیاست های مصوب شده در حوزه زن و خانواده و تاثیر آن بر ارتقاء وضعیت گفت: کاهش مالیات، اختصاص وام برای تولد کودک، اختصاص زمین و امکانات تسهیل ازدواج و آموزش های لازم در این حوزه،کارآفرینی، ایجاد امکانات لازم برای پس از ازدواج، کمک به زوج های نابارور،اختصاص یارانه 3 برابری برای مادران سه دهک پایین جامعه ارائه کارت کرامت برای مادران و... از مولفه هایی است که از طلاق جلوگیری می‌کند و وضعیت زندگی را بهبود می بخشد.

خزعلی در پاسخ به اظهارات طحان نظیف عضو شورای نگهبان مبنی بر اینکه شورای نگهبان مانع انتخاب زنان نیست بلکه مردم به آنها اقبال ندارند گفت: گزارش های مطلوبی برای این زنان وجود ندارد و نمونه آن در مجلس و شورای شهر وجود دارد. باور مردم به این شکل است و مختص کشور ما هم نیست. به عنوان مثال کشورهای آلمان و فرانسه برای نمایندگان زن خود سهمیه دارند. دلیل این امر ناتوانی زنان نیست بلکه عرصه‌ای است که زنان و مردان در آن نقش آفرینی دارند.

وی افزود: در کار تربیتی و آموزشی، تربیت فرزند و تحقیقات زنان عالیترین درخشش را دارند که بسیاری از مردان حتی در گام های اول آن ناتوانند. بنابراین نوع نقش ها متفاوت است در نقشی که عدالت ایجاد می کند و موهبت‌هایی که خداوند به زنان داده بسیار موفق هستند اما در نقشی که برخورد اجتماعی شدید و حضور در عرصه های مختلف به صورت شبانه روزی و ترک کردن مصالح خانواده را می طلبد با این شدت حضور نیست و صلاح و تدبیر خانه باید در نظر گرفته شود و در کنار آن تخصص هر خانم به جامعه اختصاص داده شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:فارس

کدخبر: 691065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟