پناهیان: پای صندوق انتخابات 1400 نشان می‌دهیم کی هستیم

به گزارش رکنا، انتخابات1400 / مراسم افتتاحیه عملیات گفتگومحور زنجیره تواصی به صورت مجازی با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و با حضور مبلغین مجازی سراسر کشور برگزار شد.

این سخنران مذهبی نیز در رابطه با نحوه صحیح تعامل و گفتگو اظهار کرد: انتخابات تجلی این جمله است که «هر جوری باشید همانجور سرپرستی انتخاب می‌کنید» یعنی ما پای صندوق رأی انتخابات 1400 نشان می‌دهیم کی هستیم.

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی از نظر دینی رابیان کنیم و نباید دین و سیاست از یکدیگر جدا کنیم

وی اظهار کرد : مدتی پس از انقلاب شاید کمتر از سی سال عده‌ای درصدد جای انداختن این موضوع بودند که به انتخابات به عنوان حق نگاه کنید، طبیعتا به دنبال این بودند که انتخابات را به شکل غرب در بیاورند زیرا در غرب بسیاری از مسائل سیاسی به عنوان حق بیان می‌شود.

وی افزود: آزادی در غرب حق است، در اسلام تکلیف زیرا در صورتی که به عنوان حق تلقی شود فرد می‌تواند بگوید نمی‌خواهم از حق خودم بهره ببرم. کاری که باید در این برهه انجام شود این است که آموزه‌های دینی را درباره انتخابات بیان کنیم. یعنی بگوییم انتخابات کاری دینی است اما اختصاص به دینداری ندارد و همه افراد عاقل باید در آن شرکت کنند یعنی به عبارتی باید آن را به عنوان امری عقلانی جا انداخت و واقع‌گرایانه به آن نگاه کنیم.

پناهیان اضافه کرد: باید ابعاد مختلف فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی رو از نظر دینی بیان کنیم و نباید دین و سیاست را از یکدیگر جدا کنیم که متأسفانه در موضوع حوزه علمیه نقشی که باید ایفا می‌کرده نکرده است در حالی که این کار توهین به دین محسوب می‌شود یعنی دین را آنقدر بزرگ ندانستیم که پاسخگوی نیازهای ما باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 688495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟