دعوت جمعی از منتجب‌نیا برای کاندیداتوری در انتخابات1400

به گزارش رکنا، بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای حزب جمهوریت ایران اسلامی و فعالان سیاسی با صدور بیانیه‌ای از رسول منتجب‌‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری در انتخابات1400 دعوت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمان الرحیم

حضورمحترم جناب آقای دکتر رسول منتجب نیا

نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی، نماینده حضرت امام خمینی (ره) و مشاور رئیس دولت اصلاحات

باعرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

با عنایت به آغاز ثبت نام متقاضیان کاندیداتوری انتخابات1400 و عدم توفیق دوستداران و حامیان شما در مذاکرات مکرر با شما در مورد ضرورت حضورجنابعالی در انتخابات پیش رو مبنی و عدم پذیرش حضور در این عرصه توسط شما، وظیفه خود دانستیم در نامه ای رسمی ضمن ارائه تحلیلی مختصر بار دیگر از جنابعالی دعوت و تقاضا کنیم در فرصت اندک باقیمانده ،علی رغم نظرشخصی خود شما، با هدف تقویت جمهور و نهادهای مدنی و همچنین با رویکرد افزایش«مشارکت اجتماعی،کارآمدی و ثبات پایدار» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و حضورموثر داشته باشید.

درحالی که هرروز بر ابهام و پیچیدگی آرایش و شرایط سیاسی کشور افزوده میشود و با منع شدن برخی گزینه های مطرح از حضور و در ابهام فرورفتن گزینه های ارزشمند دیگر، احتمال تقویت پیروزی گزینه های نظامی یا شبه نظامی از یکسو و نیزتقویت رویکرد اعتدال (از نوع دولت آقای روحانی) در کسوت و اشکال جدید و با حمایت تکنوکرات های لیبرال حاکم، از سوی دیگر افزایش یافته است،حضورشخصیت های مبارز اصیل انقلابی، خط امامی، اصلاح طلب و پاکدست همچون شما در تغییر آرایش و گفتمان انتخابات1400 به نفع جریان اصیل اصلاح طلب درون نظام و جامعه مدنی بسیار موثرخواهد بود.

اکنون که مهم ترین مطالبه مردم و الویت نظام نه توسعه نظامی گری؛ بلکه بحث کارآمدی چندجانبه و پایدار به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی می باشد، پاسخگویی و کارآمدی برای این مطالبه، اولویت خواهد داشت، نه تداوم گفتمان و سبک مدیریتی «امنیتی-عدالتی» دوره آقای روحانی.

به نظر میرسد دوئل سیاسی و دوقطبی سازی افراطی با هدف مشارکت حداکثری و رقابت حداکثری با حضور چهره های اثرگذار در این دوره مانند برخی دوره های قبل نه خواست و مطلوب نظام میباشد (براساس شواهد و قوانین موجود) ونه جامعه امروز ایران آمادگی شرایط و زمینه روانی.اقتصادی و اجتماعی اینچنینی را دارد.

انتظار اصلی و بجای مردم از نظام و جریانات سیاسی مطالبه افزایش کارآمدی در همه حوزه ها و حل سریع و منطقی بحران های متعدد فعلی است. افزایش کارآمدی بدون شک از مسیر توسعه چندجانبه و عمیق مشارکت مردمی در همه حوزه ها فراهم میگردد. همانگونه که رهبر انثلاب در سال های اخیر و به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب بر مشارکت گسترده اجتماعی و به ویژه مشارکت و نقش آفرینی جوانان این مرز و بوم تاکید داشته اند.

برای تشکیل دولتی مردمی، پاکدست و فساد ستیز، نیازمند شخصیتی مردمی،سلیم النفس، سلیم الید و شجاع چون جنابعالی هستیم. نیازمند رئیس جمهوری هستیم که اگر با حمایت بدنه اجتماعی تحول خواه و اصلاح طلب بر سرکار آمد ، بیش از امتیاز دادن به نهادها و جریانات غیر انتخابی و بعضاً غیر پاسخگو، به بدنه نخبه،سیاسی و مدیریتی همفکر و همسو وابسته باشد تا بتواند تمایز هویتی شفافی را در ساختارها و رویه های جاری در حد اختیارات رئیس دولت و در راستای تحقق مطالبات قانونی مردم ایجاد نماید.

دلایل و قرائن متعدد دیگری برای دعوت از جنابعالی برای حضور در این عرصه در شرایط فعلی وجود دارد که در این مقال نمی گنجد.

لذا بار دیگر از جنابعالی استدعا می نماییم به عنوان شخصیتی که یاری و همراهی مرحوم امام (ره)، مشاوره به رئیس دولت اصلاحات، سه دوره نمایندگی ملت درمجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارید و به عنوان اصلاح طلبی که همواره در بالاترین سطوح از حزب جمهوری اسلامی، مجمع روحانیون مبارز، انجمن اسلامی معلمان، اعتماد ملی و جمهوریت ایران اسلامی، از ظرفیت علمی و اجتماعی و سیاسی خود به نفع تقویت ساختارهای حزبی و مدنی استفاده کرده اید و به عنوان شخصی پاکدست که در طول عمر انقلاب و نظام اسلامی برای خود و فرزندان عزیزتان از هیچ رانت و امتیاز ویژه ای استفاده نکرده است و همچون دیگرمردم این دیار زیستیده اید و همچنین به عنوان فردی که همواره دغدغه اصلاحات اصیل را داشته اید و متحمل هزینه های جانی و مالی فراوانی در طول نیم قرن مبارزه سیاسی و آرمانی مقدس و مردمی خود شده اید، تقاضا می کنیم دعوت و مشاوره دوستداران جوان خودتان و دعوت اصلاح طلبانی که با وجود همه نقدهای موجود، همچنان دل در گرو سرفرازی ایران اسلامی از طریق اصلاحات منطقی با مشارکت واقعی مردم در همه حوزه ها را دارند بپذیرید و از فرصت ایام انتخابات به نفع مردم و جریان اصطلاحات استفاده نمائید.

به امید سرافرازی و تندرستی و بهروزی مردم عزیز ایران

۱۴۰۰/۲/۲۰آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: ایلنا

کدخبر: 686958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟