علت چرخش 180درجه‌ای ولیعهد سعودی در مورد ایران

به گزارش رکنا، وب سایت «فارین پالسی» این سوال را مطرح کرده است: چه چیزی موجب گردش 180 درجه ای در موضع محمدبن سلمان در برابر ایران شده است؟

در پاسخ به این سوال آمده است: نشانه های فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهند، ایالات متحده بطور جدی در اندیشه انتقال تمرکز خود از خاورمیانه است. در اینجا آنچه آمریکا انجام نمی دهد مهم است: اینکه مثل گذشته پیوسته به شرکای امنیتی اش اطمینان دهد که هر رفتار بی پروایی هم داشته باشند، از پشتیبانی بی قیدو شرط واشنگتن برخوردار خواهند بود.

فارین پالسی در ادامه آورده است: کناره گیری واشنگتن از درگیرشدن در کشمکش ها و درگیری های شرکای خاورمیانه ای، قدرت های منطقه را وادار کرده تا به سراغ ظرفیت دیپلماتیک خود بروند. برخلاف پیش بینی های بدبینانه ساختار سیاست خارجی آمریکا، با آغاز روند خروج نظامی آمریکا از منطقه، نه تنها آشوب و آشفتگی سر بر نداشت بلکه دیپلماسی منطقه ای هم فعال شده است.

بنابر نوشته فارین پالسی، خاورمیانه از آن جهت برای دولت بایدن یک اولویت است که بتواند راههایی را برای کاهش حضورش در آنجا پیدا کند... این است که ناگهان، دیپلماسی به گزینه ارجح شرکای امنیتی آمریکا در خاورمیانه تبدیل شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:تسنیم

کدخبر: 682946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟