پرواز ریز پرنده های جاسوسی در آسمان ایران / اسناد سری هسته‌ای سرقت شده اند

به گزارش رکنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در مورد حادثه نطنز توئیتی از سوی شما منتشر شد که در آن بر ضرورت سالم سازی امنیتی تاکید شده بود، هشدارهایی هم در مورد جاسوس های اقتصادی دادید، توضیحی در این زمینه می‌فرمائید که هشدارهایی که دادید به معنای خطر است یا تحلیل شما است؟» اظهار داشت: کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال، سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده است؛ دو انفجار و یک ترور.

وی افزود: قبل از این، از اسناد به کلی سری هسته‌ای ما سرقت شده است و قبل از آن چند ریز پرنده مشکوک آمدند و کارهایی انجام دادند. پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم و سالم‌سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معمولا در دنیا هم چنین قاعده‌ای وجود دارد که هر ۱۰ سال، ۲۰ سال کل سیستم را پاکسازی امنیتی می‌کنند و نوعی سالم‌سازی امنیتی را به وجود می‌آورند. ما مدت‌ها است که این کار را نکرده‌ایم و شاید ۳۰ سال گذشته است و این سالم‌سازی امنیتی به وجود نیامده است.

رضایی در پاسخ به این سوال که «این موارد در این هشت سال تشدید شده یا از قبل بوده است؟» گفت: از ۱۰ سال پیش تاکنون این موارد تشدید شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «حادثه نطنز را چه اندازه با مذاکرات رفع تحریم در وین مرتبط می‌دانید؟» خاطرنشان کرد: حادثه نطنز حادثه بسیار بدی بود؛ زیرا همزمان با اقدامات افتخارآمیز هسته‌ای ما صورت گرفت و لذا از نظر حیثیتی رخداد بدی بود. فکر می‌کنم بعد از اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای مقاومت کرد اینها این کار را انجام دادند تا بلکه مقاومت ما را در دیپلماسی بشکنند. بنابراین می‌تواند بی‌ارتباط نباشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:مهر

 

کدخبر: 677648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟