افتتاح شعبه صلح و سازش مربوط به رسیدگی شکایت از آسانسور و پله‌برقی

به گزارش رکنا، مراسم افتتاح شعبه صلح وسازش ویژه اتحادیه کشوری آسانسور ، پله برقی و خدمات وابسته با حضور قربانیان معاون قضایی در امور اجرایی، عمومی و اجرای احکام و سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف استان تهران، عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته و جمعی از مقامات وزارت صمت برگزار شد.

این شعبه برای رسیدگی به دعاوی مربوط به آسانسور و پله برقی در محل اتحادیه به نشانی خیابان ستارخان – نبش پاتریس لومومبا – شماره ۱۶۸ مستقر و همه روزه آماده خدمت رسانی به مردم است.

هر کجا متخصصان حضور داشته اند میزان صلح و سازش افزایش می‌یابد

ابوالقاسم قربانیان معاون قضایی شورای حل اختلاف استان تهران و سرپرست مجتمع شهید کچویی در آیین افتتاح این شعبه صلح و سازش با تاکید بر تلاش قوه قضاییه و شورای حل اختلاف برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جاری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: شورای حل اختلاف با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضاییه هر کجا که تولید کنندگان و صنعتگران عزیز نیاز به مساعدت داشته باشند پای کار است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم به کلیه صنوف در راستای مانع‌زدایی، تسهیل و پشتیبانی تولید خدمات قضایی ارائه دهیم و در صورت لزوم شعبه ویژه صلحی راه اندازی کنیم تا مسائل و مشکلات آنان توسط اشخاص از جنس خودشان و با همان تخصص رسیدگی شود.

قربانیان اظهارداشت: هر کجا متخصصان حضور داشته اند با توجه به آشنایی آنان با شرایط کاری حاکم در صنف خود، میزان صلح و سازشی که اساس شورای حل اختلاف است نیز افزایش می‌یابد و ما شاهد رضایتمندی بیشتر مردم هستیم.

بیمه‌ها هیچگونه خسارتی به سرویس‌کاران و تعمیرکاران غیرمجاز آسانسورپرداخت نمی کنند

در ادامه این مراسم، عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته بر لزوم تخصصی شدن کارشناسان رسمی در رشته آسانسور تاکید کرد و افزود: با توجه به ضریب ایمنی بالای آسانسور و ارتباط آن با جان هموطنان لازم است کارشناسان رسمی دادگستری در رشته آسانسور که حداقل ۱۰ سال سابقه کار در این صنعت داشته و توان طراحی، شناخت قطعات عیب‌یابی و آشنایی با استانداردهای این صنعت را داشته باشند از بین فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط اعلام شده از سوی وزارت صمت با امتحان انتخاب شوند و از ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان رشته های دیگر در محاکم خودداری شود.

وی ادامه داد: در صورت عدم استفاده از سرویس‌کاران و تعمیرکاران مجاز آسانسور و بروز حادثه، مدیران ساختمان‌ها مسئولیت دارند و با توجه به بند قید شده در شرایط عمومی بیمه نامه‌های آسانسور در صورت استفاده از سرویس‌کاران غیرمجاز، بیمه‌ها هیچگونه خسارتی پرداخت نمی‌کنند.

ابریشمی اظهارداشت: در راستای حمایت از تولید با کیفیت داخل و جلوگیری از تقلب و فروش کالاهای تقلبی از قوه قضاییه و دیگر نهادهای نظارتی تقاضا داریم اتحادیه را یاری کنند تا با راه اندازی سامانه ای نسبت به ثبت کلیه قطعات اقدام شود وجلوی فروش قطعات تقلبی و نامرغوب گرفته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استانداردهای آسانسور یک ساله است بنابراین جاری شدن استاندارد ادواری و سالیانه نیازمند بازرسی‌های ادواری آسانسور است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های دخیل این موضوع مهم اتفاق بیافتد.

بنا براین گزارش، در پایان مراسم لوح ابلاغ اعضای شعبه ۲۶۳۵ شورای حل اختلاف تهران ویژه اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته به رئیس اتحادیه اهدا شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟