بازنشستگان در برابر خانواده‌هایشان سرشان پایین است

مراسم تشییع پیکر سرلشکر خلبان شهید «بیرجند بیک‌محمدی» امروز ( دوشنبه ) با حضور مقامات کشوری و لشکر در ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش رکنا، در این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی بیان کرد: خداوند را شاکرم که توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس در کنار برادران ارتشی خودم به‌ویژه کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی باشم و با دشمنان اسلام و این مرز و بوم بجنگم.

وی اظهار کرد:سنت‌های الهی هیچ‌گاه تغییر نمی‌کنند و همواره این سنت‌ها در زندگی مردان خداجو و جهادگر و غیرتمند جاری است. شهدای ما در برابر دشمن تا بن دندان مسلح شجاعانه، خلاقانه، مبتکران و ایثارگرانه جنگیدند و برای کشور و ملت افتخارات بزرگی آفریدند.خداوند نیز بر اساس سنت‌های تحریف‌ناپذیر خود، آنان را مدد و حمایت کرد.

قالیباف ادامه داد: انقلاب اسلامی به مجاهدات مردان بزرگی چون شهید بیک‌محمدی امروز در اوج عزت و افتخار قرار دارد و این شهدا تنها به رهبر خود لبیک زبانی نگفتند، بلکه همه زندگی و جوانی خود را رها کردند و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، آن افتخارات عظیم را رقم زدند. بدون شک سرعت جدا شدن قلب و وجود شهدای نیروی هوایی ارتش مانند شهید عباس دوران برای خدا از سرعت هواپیمای‌شان در آسمان‌ها بیشتر بود و این عزیزان حاضر بودند در لحظه، جان خود را برای اسلام بدهند.

قالیباف گفت: بنده در دوران دفاع مقدس شاهد بودم که خلبانان ما همواره در دوران دفاع مقدس در اوج آسمان و یا در ارتفاع پست، با باور به سنت‌های الهی در دل خطر برای دفاع از اسلام، مردم، ناموس و این سرزمین پرواز کردند و قطعاً ما تا پایان عمر با هر سلیقه و گرایشی که در این سرزمین باشیم، مدیون این شهدای عزیز هستیم.

وی به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: خوشحالیم امروز در جمعی حضور داریم که موجب افتخار ما هستند؛ کسانی که با خودباوری و تلاش، تحریم‌ها را بی‌اثر کردند.

قالیباف همچنین نقش‌ مهم پدافند هوایی در عملیات «والفجر ۸» را یادآور شد و افزود: این عملیات، بسیار سخت و حساس بود که در اوج تحریم‌ها صورت گرفت و فرماندهان نیروی هوایی ارتش با تدابیر خود و با تحولی که در سیستم پدافندی انجام دادند، توانستند بیش از ۷۰ فروند از جنگنده‌های دشمن را در دهانه فاو ساقط کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: نیروهای مسلح در دفاع مقدس و بعد از آن و در دوران تحریم‌ها، با مقاومت و خلاقیت، مسیر خود را ادامه دادند و توانستند یک سازمان مقتدر و توانمند ایجاد کنند. ملت ما هم سال‌هاست که در پاسخ به ندای فرمانده معظم کل قوا و امام راحل ایستاده‌اند و تمام تحریم و فشارها را تحمل کرده‌اند و توطئه‌های دشمنان را به شکست کشانده‌اند.امروز کسانی می‌توانند بگویند که ما در مسیر انقلاب اسلامی قرار داریم که گره از کار مردم باز کنند، گرانی و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند و کارآمد باشند.

امروز مجاهدت، تلاش و کوشش راهگشای مشکلات اقتصادی ما است

قالیباف اظهار کرد: جنگ امروز،اقتصادی است و باید باور کنیم که سنت‌های الهی تغییر نمی‌کند و همان خدایی که در دفاع مقدس با ما بود، اگر اعتقاد داشته باشیم، در جنگ اقتصادی نیز با ما خواهد بود؛ به شرط آنکه باور داشته باشیم و لحظه‌ای درنگ نکنیم و در مسیر حق مانند شهدا مجاهدت کنیم؛ در این‌صورت می‌توانیم در این جنگ اقتصادی نیز پیش برویم. امروز مجاهدت، تلاش و کوشش راهگشای مشکلات ما است.

بازنشستگان به دلیل مشکلات اقتصادی در برابر خانواده‌هایشان سرشان پایین است

قالیباف با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور هم گفت: متأسفانه بازنشستگان ما که سال‌ها در مقابل دشمن و در میدان‌های نبرد حضور داشتند و لحظه‌ای در برابر دشمن سر خم نکردند، امروز به دلیل مشکلات اقتصادی در برابر خانواده‌هایشان سرشان پایین است که این بسیار دردناک است؛ اما مسئولان ما می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مادی و معنوی و استعدادهای جوان، کشور را از این مشکلات عبور دهند؛ به شرط آنکه به مردم باور داشته باشند و بدانند که می‌توانیم با اتکا به مردم و خودباوری از این مسائل مشکلات عبور کنیم. چیزی که در داخل کشور و در استعداد جوانان وجود دارد را نباید از بیگانگان تمنا کنیم؛ این یعنی مجاهدت و ایستادگی و ماندن در مسیر شهدا.ما باید کارآمدی دین در اداره جامعه و اقتصاد را نشان دهیم و امیدوارم با پیروی از شهدا و ادامه مسیر آن‌ها بتوانیم در جنگ اقتصادی نیز سربلند باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟