نمی‌توان گفت چه کسی پیروز انتخابات ۱۴۰۰است/ جریانات سیاسی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند

شرایط سیاسی کشور به گونه ای است که برخی اصلاح طلبان امیدی به انتخابات آتی ندارند و از هم اکنون معتقدند که یک چهره اصولگرا سکان دولت آینده را به دست خواهد گرفت. اصولگرایان هم به طریق اولی چنین تصوری دارند و بر این باورند، انتخابات سال ۱۴۰۰ را از رقیب خود خواهند برد.

به گزارش رکنا، برخی تاکید اصلاح طلبان بر عدم توفیق این طیف در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را تاکتیک سیاسی برای موفقیت در خرداد سال اینده می‌دانند و بعضی چهره‌های اصولگرا هم نسبت به خوش خیالی عده‌ای که از الان خود را پیروز انتخابات آتی می‌دانند، هشدار می‌دهند.

خوابیدن در رویای پیروزی، باعث شکست می‌شود

هرچند روال و رویه تاریخی انتخابات در ایران، حاکی از گردش قدرت بین دو جناح اصلی (اصولگرایان و اصلاح طلبان) است، بسیاری از چهره‌های اهل سیاست معتقدند که هرگز نباید به این گردش تاریخی قدرت دل بست، چون همین موضوع می‌تواند پاشنه آشیل یک جریان سیاسی باشد و رویای پیروزی را به کابوس شکست تبدیل کند.

در همین خصوص، یک تحلیگر مسائل سیاسی گفت: با توجه به اینکه چند ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است پیش‌یینی اینکه کدام جریان پیروز انتخابات می‌شود روند غیرممکنی است.

الان نمی‌توان گفت چه کسی پیروز انتخابات است

«ناصر ایمانی» درباره وضعیت فعلی جریانات اصولگرا و اینکه نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع این جریان تمام خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر چند ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است؛ از این روی، پیش‌بینی اینکه کدام جریان یا کدام فرد پیروز این میدان خواهد بود امری امکانپذیر نیست.

وی افزود: در حال حاضر هم در جناح اصولگرایان و هم در بین اصلاح‌طلبان، گروه‌ها و جریانات زیرمجموعه این طیف‌ها فعالیت‌های ابتدایی خود از جمله تشکیل جلسات انتخاباتی را استارت زدند و به فرد یا افراد خاصی برای معرفی در انتخابات ریاست‌جمهوری نرسیده‌اند.

جریانات سیاسی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند

این تحلیگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اینکه چه افرادی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوند و مورد تایید شورای نگهبان قرار می‌گیرند، موضوعی مهم است که در حال حاضر با توجه به اینکه جریانات سیاسی تازه فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند، اظهارنظر درباره آن را باید به روز‌های منتهی به انتخابات واگذار کرد.

ایمانی با بیان اینکه رقابت و نوع فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورمان با انتخابات شورا‌های شهر و مجلس شورای اسلامی متفاوت است، خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری بنای تمام جریانات سیاسی از جمله اصلاح‌طلب و اصولگرا توافق بر سر یک گزینه و معرفی آن به عنوان نامزد نهایی در انتخابات است تا بتوانند پیروز انتخابات باشند.

اصولگرایان کار سختی برای وحدت ندارند

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در مجموعه اصولگرایان، دو و سه جریان و گروه سیاسی، فعالیت‌ها و جلسات انتخاباتی خود را آغاز کردند، به نظر می‌رسد رسیدن به وحدت و یک نامزد مشترک در بدنه این جریان دور از ذهن نیست؛ هر چند باز هم باید منتظر روز‌های آخر منتهی به انتخابات باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟