سرنوشت ترامپ در صورت محکومیت چگونه می‌شود؟

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، 5 نفر از وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، قبل از شروع محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ در سنای آمریکا، از تیم حقوقی او جدا شدند. گفته می‌شود دلیل کنار رفتن این وکلا، اختلاف‌ها‌ درباره استراتژی و شیوه دفاع در سنا بوده است.

به گزارش رکنا ، به نظر می‌رسد محاکمه ترامپ که قرار است از هشتم فوریه به اتهام تحریک به شورش در ارتباط با حمله اخیر به ساختمان کنگره برگزار شود، آسان نخواهد بود. در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره 5 نفر کشته شدند.

انتظار می رود که "مدیران استیضاح" در جریان جلسات محاکمه ترامپ سخنان او در جمع هوادارانش پیش از حمله به ساختمان کنگره را به عنوان مدرکی دال بر نقش او در "تحریک به شورش" مطرح کنند. همزمان "جیکوب آنتونی چنسلی" از عوامل حمله به کنگره آمریکا که به دلیل پوشش خاصش در روز حمله مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، می‌گوید بعد از آن که ترامپ از عفو وی امتناع کرد احساس می‌کند مورد خیانت قرار گرفته و آمادگی دارد علیه او در جلسه استیضاح شهادت دهد. علاوه بر چنسلی، دستکم چهار نفر دیگر که با اتهامات فدرال به دلیل حمله به کنگره روبرو هستند، گفته‌اند حرف‌های ترامپ باعث حمله آن‌ها به کنگره شد.

برخی رسانه‌ها می‌گویند دو تن از این وکلا به این دلیل کناره‌گیری کرده‌اند که مخالف دفاع از ترامپ بر اساس ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده‌اند.

در صورتی که ترامپ محکوم شود، سنا می‌تواند طرح محرومیت مادام‌العمر ترامپ از منصب‌های انتخابی را نیز به رای بگذارد. همچنین ترامپ تمامی مزایایی که به تمامی روسای جمهور آمریکا پس از خروج از کاخ سفید تعلق می‌گیرد، از جمله حقوق سالیانه 200 هزار دلار و مبلغ یک میلیون دلار سالیانه برای سفرهایش را از دست می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 656886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟