دهنوی: مجلس اجازه نمی‌دهد طبقه «جهانگیری» با ارز رانتی ارتزاق کند

وی با بیان اینکه بودجه تدوین شده از سوی دولت ۱۷۵ هزار میلیارد تومان کسری داشت، افزود: در صورت تصویب این بودجه سال آینده حداقل ۵۰ درصد تورم داشتیم.

به گزارش رکنا، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال آینده، تصریح کرد: در سال ۹۷ دلار جهانگیری اختراع شد. از آن زمان تا امروز بیش از ۵۸ میلیارد دلار ارز جهانگیری توزیع شد که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در پی داشت. با توزیع این دلار طبقه‌ای جدید به نام جهانگیری شکل گرفت و آنها صاحب ثروت‌های بادآورده شدند. ما در مجلس می‌گوییم این رانت باید متوقف شود.

دهنوی با بیان اینکه عده‌ای دلار ۴۲۰۰ را گرفتند و بدون واردات، آن را در بازار آزاد فروختند، افزود: یکی از نتایج این اقدامات بر هم خوردن بازار ارز بود.

وی با بیان اینکه ارزهای دولتی بی ضابطه پرداخت شد، تصریح کرد: گزارشی اعلام شد که ۲۸ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ در امارات فروخته شده است.عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در یکی از مواردی که پیگیری شد، متوجه شدیم کسی که با نام او دلار دولتی دریافت کرده بود گچکار بوده و به اسم او کارت بازرگانی دریافت شده است. بحث ما جلوگیری از توزیع رانت سنگینی است که پول مردم است.

دهنوی با بیان اینکه اهداف اختصاص ارز دولتی محقق نشد، گفت: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت مرغ با دلار ۱۶ هزار تومانی به دست مردم می‌رسد.وی با اشاره به عصبانیت‌ها از انجام اصلاحات بودجه، اظهار داشت: حالا که می‌خواهیم این رانت را حذف کنیم، صدا از جایی که انتظار نداریم در می‌آید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟