رئیس‌جمهور و دولت بعدی باید متخصص حوزه اقتصاد باشند

به گزارش رکنا، بسیاری از کارشناسان، فعالان سیاسی و اقتصادی مشکل اصلی کشور را مساله اقتصاد می‌خوانند و اعتقاد دارند که دولت بعدی باید تمامی هم و غم خود را صرف بهبود شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم کنند؛ موضوعی که هم اکنون باعث نارضایتی بخش زیادی از مردم شده و حتی بسیاری آن را یکی از دلایل اصلی خود در عدم حضور در انتخابات خوانده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت امروز کشور مساله اقتصادی است؛ از این روی، گزینه‌هایی که قصد ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند، باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه به ایام انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شویم، بیشتر درباره شاخصه‌هایی رئیس‌جمهور آینده صحبت خواهد شد؛ اظهار کرد: شاخص‌های نامزد شایسته برای انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر تعهد و تخصص، داشتن کارامدی و مدیریت در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آینده باید فردی باشد که توصیه‌های مقام معظم رهبری به خصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را اجرایی کند و تنها به شعار کار، تولید، اقتصاد و معیشت مردم بسنده نکند و دستورهای رهبری را که واقعا کارگشاست، اجرایی کند.

رئیس‌جمهور آینده نباید به دروازه‌های بیرون کشور نگاه کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رئیس‌جمهور آینده نباید به دروازه‌های بیرون نگاه کرده و براساس وضع داخل کشور تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به معضلات اساسی کشور که بسیار جدی باید به فکر مرتفع کردن آن‌ها بود، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی، گسترش و توسعه تولید و حل مشکلات معیشتی مردم از جمله معضلات اساسی کشور ماست. از این روی، رئیس‌جمهور بعدی افرادی را باید در کابینه قرار دهد که در این محور‌ها فعال و مدیریت لازم را داشته باشند.

نیاز به رئیس‌جمهوری کارآمد داریم

عضو جامعه روحانیت مبارز به ویژگی‌های وزیران و مدیرانی که باید در دولت آینده حضور داشته باشند، اشاره و تاکید کرد: وزرایی باید در کابینه بعدی باشند که در جهت مبارزه با قاچاق کالا و تقویت تولید داخلی برنامه جدی باشند؛ از این روی، تحقق این امر نیازمند حضور یک چهره کارآمد در مسند ریاست‌جمهوری است.

وی با بیان اینکه مشخصه‌ها و مولفه‌هایی نیاز است که اگر به آن در سالیان اخیر عمل می‌شد، بسیاری از مشکلات و مسائل امروز گریبان گیر کشور نبود، گفت: اگر مولفه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور در چند سال در کشور اجرایی می‌شد، وضعیت ما الان به این شکل نبود.

مردم باید شرایط مطلوبی را از رئیس‌جمهور بعدی مطالبه کنند

آیت الله مجتهد شبستری یادآور شد: با توجه به مواردی که پیشتر عرض کردم، اگر مردم می‌خواهند تحولی در کشور به خصوص در حوزه اقتصادی و با حضور رئیس‌جمهور بعدی فراهم شود، باید در این حوزه مطالبه گر باشند و به سمت انتخاب فردی بروند که در نهایت خودش و تیمش می‌توانند چنین شرایط مطلوبی را در کشور مهیا سازند.

وی درباره پیش بینی اش از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز عنوان کرد: طبیعتا این مردم هستند که در انتخابات مختلف سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، اما پیش بینی بنده این است که بدون شک انتخابات پرشکوهی را مانند ادوار گذشته خواهیم داشت.

چهره کاربلدی باید بیاید که مشکلات معیشتی و نیاز‌های اقتصادی را رفع کند

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما نیازمند حضور یک چهره کاربلد با یک تیم قوی در راس حوزه اجرایی کشور هستیم تا مشکلاتی را که امروز مردم را در حوزه‌های مختلف به خصوص معیشت و تامین نیاز‌های اقتصادی به گرفتاری انداخته است، برطرف کند تا مردم با خاطری آرام در انتخابات حضور پیدا کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟