شلیک موشک الماس از پهپاد ابابیل و انهدام اهداف سطحی +عکس

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، موشک الماس که توسط متخصصان و دانشمندان جوان کشورمان طراحی و تولید شده قادر است اهداف زمینی را با دقت بسیار زیاد مورد اصابت قرار دهد.

شلیک موشک الماس از پهپاد ابابیل و انهدام اهداف سطحی

امیر سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش با بیان اینکه افزایش قدرت و دقت آتش در سامانه‌های پهپادی از جمله اقداماتی است که همواره در دستور کار ارتش قرار داشته، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته با تلاش متخصصان جوان و دانشمندان مان در ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تسلیحات هوشمند برای پهپادها طراحی و تولید شده که در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بخشی از این تسلیحات مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است.

دریادار موسوی تاکید کرد: بخشی از تجهیزات و تسلیحات بومی نیز که اخیرا طراحی و تولید شده است نیز در این رزمایش مورد بهره‌برداری قرار گرفت که به دلیل طبقه‌بندی و ملاحظات محرمانگی فناوری‌های بکار گرفته شده در این تسلیحات، در وقت مقتضی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها به سمع و نظر ملت شریف خواهد رسید.

امیر موسوی با بیان اینکه این تمرینات منطبق با صحنه‌های نبرد و در شرایط کاملا رزمی انجام می‌شود، تاکید کرد: با تکیه بر دانش جوانان مبتکر و مدیریت جهادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز توان پهپادی ارتش نقطه امیدی برای مردم و عامل هراس دشمنان ایران اسلامی است.

پرواز جمع پهپادهای شرکت کننده در رزمایش با بهره گیری از هوش مصنوعی

در بخش دیگری از این رزمایش ، بر اساس  بکارگیری کوادکوپترهای تاکتیکی رزمی از دیگر اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش است که در این بخش نیز کوادکوپترهای نیروی زمینی ارتش با رهاسازی بمبلت‌های کوچک با موفقیت هدف سطحی خود را منهدم کردند.

بکارگیری ریزپرنده تاکتیکی زنبور بدون خلبان برای انجام عملیات شناسایی و ارسال برخط تصاویر به مراکز کنترل و فرماندهی نیز از دیگر اقداماتی است که در این رزمایش انجام شد.

پرواز جمع پهپادهای شرکت کننده در رزمایش با بهره گیری از هوش مصنوعی نیز از دیگر اقدامات فناورانه ای بود که در این بخش از رزمایش انجام شد.

همچنین پرواز پهپاد عمود پرواز پلیکان از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور و انجام عملیات شناسایی و گشت دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه برای تمام تهدیدات هوایی، زمینی و دریایی طرح های عملیاتی متناسب پیش‌بینی شده است، گفت: با تلاش جهادگران ارتش جمهوری اسلامی ایران مداومت پروازی پهپادهای انتحاری ارتش به صوررت مستمر تا 2000 کیلومتر و با تهمیداتی 4 هزار کیلومتر افزایش یافته است.

امیر دریادار موسوی گفت: در مراحل مختلف این تمرین، داوران و تیم‌های ارزیاب قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد کل نیروهای مسلح نظارت مستقیم داشتند.

پرتاب پهپاد انتحاری وضد رادار آرش از محفظه قابل حمل

پرواز برد بلند پهپادهای انتحاری در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش

در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار پهپاد انتحاری و ضد رادار آرش از محفظه قابل حمل پرتاب شد.

گفتنی است ، علاوه بر این طرح ابتکاری که موجب ارتقاء قدرت تحرک و جابجایی در حین اختفا خواهد شد عملکرد پرنده های عمودپرواز با قابلیت پرتاب بمب های سبک ترکشی نیز یا موفقیت آزمایش شد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟