آلمان :به زودی تکلیف برجام مشخص خواهد شد

به گزارش رکنا، وزیر خارجه آلمان در برلین به خبرنگاران گفت: «ما امروز بر سر یک دوراهی ایستاده‌ایم.» آقای ماس همچنین افزود که تکلیف بقای توافق هسته‌ای با ایران یا عدم بقای آن در هفته‌ها و ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد که قدرت‌های اروپایی بر این مساله تاکید کرده‌اند که تنها تعهد طرف‌های برجام به این توافق کافی نیست.

او افزود: «برای دستیابی به روابط حسنه در دوران ریاست جمهوری آقای بایدن، دیگر نباید شاهد مانورهای فنی از این دست که اخیرا رخ داده باشیم، چون این نوع اقدام‌ها جز تخریب بیشتر توافق هسته‌ای فایده ای نخواهد داشت. »

وزیر خارجه آلمان در مورد نشست روز گذشته همچنین گفت، «برای ایران روشن کردیم، فرصتی که به وجود آمده، آخرین فرصت (برای حفظ برجام) است و نباید از دست برود. »

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا نیز با انتشار پیامی توییتری نوشت: «من کاملاً روشن کردم که ایران نباید گسترش برنامه هسته‌ای خود را که اخیرا اعلام کرده، اجرا کند، چون انجام این کار فرصت‌های پیشرفتی را که امیدواریم در سال ۲۰۲۱ شاهد آن باشیم، تخریب می‌کند. »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 642647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟