نماینده ورامین: سقف وام ازدواج در لایحه بودجه 1400 افزایش یابد

به گزارش رکنا، «حسین نوش آبادی»در جلسه علنی امروز -چهارشنبه - در نطق میان دستور خود گفت: مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر انتظار مردم ایران است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مجلس یازدهم یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب و سرشار از نیروهای پر از انگیزه، پرتوان و با ایمان است که می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در حل مشکلات جامعه و پیشرفت کشور و آینده نظام داشته باشد.

نماینده مردم ورامین افزود: تنگناهای معیشتی از مهمترین مشکلاتی است که مردم را رنج می‌دهد. تورم و گرانی بی‌منطق، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات بنگاه‌های تولیدی و افزایش نرخ بیکاری؛ زندگی طبقات پایین و متوسط کشور را روز به روز سخت تر و نگرانی نسبت به آینده فرزندان خود را بیشتر کرده است، این در حالی است که ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی، منابع مالی گسترده برای رونق کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد.

نوش آبادی گفت: سوال این است که چرا با وجود ظرفیت‌های بالای کشور، تنوع اقلیمی، موقعیت ممتاز جغرافیایی و منابع و معادن سرشار و برخورداری از فرهنگ تاریخ و تمدن و هویت ملی و سایر ظرفیت‌های مهم و اساسی، مردم همچنان با فقر و بی‌عدالتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: بی اعتنایی و غفلت از اقتصاد مقاومتی، بی‌توجهی به تولید و سرمایه‌گذاری داخلی، دورشدن از تفکر انقلابی و روحیه جهادی، رو آوردن به زندگی اشرافی برخی مسئولان و مدیران کشور و فراموش کردن درد طبقات پایین و ضعیف جامعه از جمله عوامل افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رنج کشیده ایران است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک تاکید کرد: متاسفانه رشد روزافزون بیکاری، فقدان درآمد حداقلی و شکاف های وسیع اقتصادی بخش وسیعی از جامعه به ویژه جوانان را با چالش‌های اساسی برای تامین مسکن و تشکیل خانواده مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و همکاری دولت و مجلس برای مقابله با بحران مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: هرگونه غفلت، آینده کشور را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت. انتظار مردم از همه مسئولان به ویژه دولت و مجلس، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی بودجه در مجلس بیان داشت: در این روزها که مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد؛ لازم است حداکثر توجه به معیشت مردم خصوصا تامین زمین و مسکن و افزایش سقف وام ازدواج برای جوانان درنظر گرفته شود.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: تاکید بنده به وضعیت نابسامان صدها هزار نیروی شرکتی و پیمانکاری در دستگاه‌های مختلف کشور است که هیچ آینده شغلی و تامین اجتماعی مناسب برای آنها متصور نیست.

وی یادآور شد: بی‌توجهی مسئولان و مدیران کشور به اصول بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم قانون اساسی که دولت را مکلف کرده طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم؛ خدمات و حمایت‌های مالی لازم را برای آحاد کشور فراهم و تامین کند. تکلیف میلیون‌ها نفر از کسانی که از خدمات اجتماعی و خدمات بازنشستگی، خدمات از کار افتادگی و درماندگی و بهداشتی و درمانی بهره مند نیستند؛ چیست؟آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟