جلسه کم‌سابقه دیوان عالی ویسکانسین برای بحث درباره شکایت انتخاباتی ترامپ

به گزارش رکنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، در حالی که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ همچنان برای ابطال نتایج انتخابات در ایالت‌های مختلف از جمله ویسکانسین تلاش می‌کند، دیوان عالی ایالت ویسکانسین روز شنبه یک نشست کم‌سابقه را برای بررسی شکایت ترامپ برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، شکایت ترامپ در حالی در دیوان عالی ویسکانسین بررسی می‌شود که کالج الکترال قصد دارد روز دوشنبه نظر نهایی خود را درباره پیروز انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری 2020 اعلام کند.

دیوان عالی آمریکا روز جمعه شکایت دادستان کل تگزاس برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری چهار ایالت کلیدی را رد کرد.

این دادخواست تگزاس در حالی با مخالفت دادگاه عالی آمریکا مواجه می‌شود که 126 نماینده جمهوری‌خواه رسماً خواستار ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در چهار ایالت «جورجیا»، «میشیگان»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» شدند.

بر اساس نتایج تأییدشده از سوی دولت‌های ایالتی آمریکا، جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در برابر 232 رأی الکترال دونالد ترامپ، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا روز شنبه 7 نوامبر (17 آبان) در حالی که شمارش آرا و اختلافات حقوقی درباره روند انتخابات در برخی ایالت‌های همچنان در جریان بود، جو بایدن را پیروز نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟