صلح و سازش در 77 درصد پرونده شورای حل اختلاف در استان گلستان

به گزارش رکنا، احمد جعفری، رییس شورای حل اختلاف استان گلستان از ایجاد صلح و سازش در ۷۷ درصد پرونده‌های شعب صلحی شورای حل اختلاف در زندان خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان گلستانی‌ها در ۸۵۳ پرونده از حق خود گذشتند و بخشش کردند.

جعفری با اشاره به ثبت یک هزار و ۱۰۰ پرونده در شعب ویژه صلحی زندان‌های گرگان و گنبد در هشت ماهه امسال افزود: ۷۷ درصد این پرونده‌ها با گذشت شاکیان مختومه شد.

جعفری گفت: در این هشت ماه با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف، خیرین، بزرگان و ریش سفیدان 300 نفر که در آستانه ورود به زندان یا در زندان بودند به آغوش خانواده هایشان بازگردانده شدند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان گفت: جرایم غیرعمد، دیون مالی و مسائل خانوادگی موضوع بیشتر پرونده‌های است که این افراد در آن‌ها درگیر بودند.

شعب صلحی شورای حل اختلاف زندان، هفت سال پیش با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به منظور تلاش برای گرفتن رضایت در پرونده‌های جراپم مالی غیرعمد و پرونده‌های قتلی که بدون طرح و نقشه قبلی و ناتوانی در کنترل خشم اتفاق افتاده تشکیل شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟