بازشماری آرای ویسکانسین ۷.۹ میلیون دلار برای ستاد ترامپ هزینه دارد

به گزارش رکنا، کمیسیون انتخابات ویسکانسین روز دوشنبه اعلام کرد: بازشماری آرا انتخابات ریاست جمهوری 7.9 میلیون دلار برای ستاد انتخاباتی ترامپ هزینه دارد و اگر ستاد ترامپ خواستار بازشماری مجدد آرا باشد باید این هزینه را بپردازد.

بر اساس این گزارش، جو باید نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا توانسته است با اختلاف 0.7 درصد معادل 20 هزار رای در ایالت ویسکانسین به پیروزی برسد.

بر اساس قوانین این ایالت، چون اختلاف بین بایدن و ترامپ کمتر از یک درصد ولی بیشتر از 0.25 درصد است، ترامپ این حق را دارد تا خواستار بازشماری آرا شود ولی ابتدا باید هزینه مربوط به بازشماری آرا را بپردازد.

مگان ولف از مقام های ارشد انتخاباتی ویسکانسین گفت: مطابق با قانون ایالت ویسکانسین، بازشماری 3.2 میلیون رای مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود. ما هنوز هیچ نشانه‌ای دریافت نکرده‌ایم که نیازی به بازشماری آرا باشد.

جنا الیس مشاور ارشد حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ نیز گفت: تیم حقوقی به بررسی مسائل مربوط به قانون شکنی های انتخاباتی در ویسکانسین ادامه خواهد داد و همه گزینه های حقوقی و قانونی از جمله بازشماری آرا باز خواهد بود.

بر اساس اعلام برخی رسانه های خبری بایدن تاکنون موفق به کسب 306 رای الکترال شده و ترامپ تنها 232 رای الکترال کسب کرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه‌های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده و باید 70 روز دیگر دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده صورت گرفته است، تاکنون از پذیرش نتیجه اعلام شده از سوی رسانه‌ها خودداری کرده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟