مخالفت مقام ارشد پنسیلوانیا با بازشماری آرا

به گزارش رکنا،کتی بوکوار معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا روز جمعه تایید کرد که دستور بازشماری آراء انتخابات ریاست جمهوری را صادر نخواهد کرد، این در حالی است که جمهوریخواهان شکایت های متعددی را علیه مقام های انتخاباتی این ایالت در خصوص تقلب گسترده در رای گیری مطرح کرده‌اند.

بوکوار گفت: بازشماری آرا در ایالت پنسیلوانیا انجام نخواهد شد. ما از مقام های انتخاباتی همه 67 منطقه ایالت پنسیلوانیا که تلاش فوق العاده‌ای را برای برگزاری این انتخابات و شمارش آرا انجام دادند، تشکر و قدردانی می کنیم، تا کنون بیش از 6.8 میلیون رای شمارش شده است.

بایدن هم اکنون حدود 60 هزار رای در این ایالت نسبت به دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

ستاد انتخاباتی ترامپ و برخی از جمهوریخواهان شکایت های متعددی را علیه روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا مطرح کرده‌اند.

دادگاهی در پنسیلوانیا روز جمعه 5 شکایت و چالش حقوقی مطرح شده از سوی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوریخواهان در خصوص قانون شکنی های صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، شکایت های مطرح شده مربوط به بیش از 8300 رای در فیلادلفیا بوده است. ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی قانون شکنی در روند رای گیری در این شهر شده است زیرا رای دهندگان زیر امضای خود نام هایشان را ننوشته اند یا آدرس محل سکونت خود را اعلام نکرده‌اند.

دادگاه پنسیلوانیا همه این شکایت های حقوقی را رد کرده است. دادگاه اعلام کرده است که شکایت های مطرح شده بی پایه و اساس است زیرا شورای انتخابات فیلادلفیا نوشتن نام یا آدرس رای دهندگان را الزامی نکرده است.

مقام های ارشد دولت ترامپ در وزارت امنیت داخلی نیز با انتشار بیانیه مشترکی تاکید کرده‌اند که انتخابات 2020 یکی از ایمن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟