پرونده ترور شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در پارلمان بررسی می‌شود

به گزارش رکنا ، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز( چهارشنبه )از بررسی قریب الوقوع پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در پارلمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اعلام کرد که پرونده ترور «رهبران پیروزی» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد هفته آینده در پارلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: ریاست پارلمان عراق از «مصطفی الکاظمی» درخواست کرده است تا زمانی را جهت بررسی پرونده مذکور در پارلمان، تعیین کند.

وی اظهار داشت: همچنین از دولت بغداد درخواست کرده‌ایم تا زمانی را برای بررسی دیگر پرونده‌ها از جمله جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، تعیین کند.

این درحالی است که پیشتر شماری دیگر از نمایندگان پارلمان عراق نیز خواستار بررسی پرونده تجاوزات ایالات متحده آمریکا در خاک این کشور شده بودند.

حدود ۱۰ ماه پیش بود که ایالات متحده آمریکا در اقدامی جنایتکارانه سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و آنها را به شهادت رساندند. پس از آن، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکا از خاک این کشور را تصویب کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟