اعتراف ائتلاف آمریکایی به قتل بیش از 1400 غیرنظامی عراقی و سوری

به گزارش رکنا ، ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا در بیانیه خود مدعی شد، ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع از خاک عراق و سوریه را از دست داعش آزاد و ۷ میلیون و هفتصد هزار تن را از سرکوبگری این گروه رها کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که به اذعان مقام های عراقی و کارشناسان امنیتی بین المللی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق و تشکیل سازمان بسیج مردمی «الحشد الشعبی» این کشور سبب شد که گروه تروریستی داعش بعد از سه سال نبرد بی امان شکست خورده و اراضی عراق از اشغال این گروه تروریستی آزاد شود.

پیشتر مقام های آمریکایی از جمله «هیلاری کلینتون» و نیز «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ به صراحت اعلام کرده بودند که داعش ساخته دستگاه اطلاعاتی آمریکاست.

همچنین یک منبع دولت محلی در استان «الانبار» در غرب عراق دو روز پیش گفت که نیروهای آمریکایی برای برهم زدن امنیت از تحرکات بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در این استان چشم پوشی می کنند.

ائتلاف آمریکایی در بیانیه امروز خود اذعان کرد که در ۳۴ هزار و ۹۱۷ حمله هوایی خود در عراق و سوریه از ماه اوت سال ۲۰۱۴ میلادی تا پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، دست کم ۱۴۱۰ غیرنظامی را به ادعای خود، به اشتباه به قتل رسانده است.

ائتلاف آمریکایی در حالی به قتل بیش از ۱۴۱۰ غیرنظامی در عراق و سوریه اعتراف کرده است که برخی نهادهای مستقل بین المللی، شمار این قربانیان را بسیار بیشتر از این تعداد دانسته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟