چرا بن سلمان به دادگاه احضار شد؟

به گزارش رکنا ، شبکه "سی. ان. ان" اسنادی را منتشر کرده است که بیانگر احضاریه دادگاه واشنگتن برای "محمد بن سلمان " ولیعهد سعودی در ارتباط با اعزام تیم ترور به کانادا برای به قتل رساندن مشاور امنیتی سابق سعودی است.

بر اساس اعلام شبکه سی. ان. ان، دادگاه واشنگتن بر اساس شکایت قضایی "سعد الجبری" مشاور امنیتی سابق سعودی علیه محمد بن سلمان و ۹ سعودی دیگر به اضافه موسسه خیریه "مسک"، برای این افراد احضاریه صادر کرده است.

این احضاریه از طریق شبکه واتساپ و سیگنال و بر اساس اسناد دادگاه که شبکه سی. ان. ان یک نسخه از آن را در اختیار دارد، صادر شده است.

سند دادگاه واشنگتن مورخ پنجشنبه ۲۹ اکتبر (هشتم آبان) نشان می‌دهد که احضاریه محمد بن سلمان از طریق واتساپ به دو زبان عربی و انگلیسی در هفته اخر سپتامبر گذشته (شهریور) برای وی ارسال شد.

همچنین اسناد دادگاه شامل رونوشت احضاریه ارسال شده از طریق واتساپ است که نشان می‌دهد که این احضاریه ارسال شده و گیرنده آن را دریافت و مشاهده کرده است. بر اساس این اسناد این احضاریه ساعت چهار و پنج دقیقه عصر به وقت واشنگتن برابر با ساعت ۱۱ و پنج دقیقه به وقت عربستان ارسال شده است و گیرنده حدود ۲۰ دقیقه پس از ارسال، آن را مشاهده کرده است.

دادگاه واشنگتن همچنین از طریق واتساپ و سیگنال احضاریه‌ای را برای موسسه خیریه مسک و ۹ تبعه سعودی که از آنان شکایت شده است از جمله بدر العساکر، سعود القحطانی و احمد عسیری ارسال کرد.

سعد الجبری که مشاور امنیتی شاهزارده محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود، علیه محمد بن سلمان و ۱۳ تبعه سعودی شکایت کرد و مدعی شد که در اکتبر ۲۰۱۸ و تنها چند روز پس از کشته شدن جمال خاشقچی چهره رسانه‌ای معروف سعودی، همان تیم ترور از عربستان به کانادا اعزام شدند تا او را به قتل برسانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟