تخلفات انتخاباتی در تگزاس

به گزارش رکنا ، گفته شده، یکی از اعضای کارزار انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت تگزاس آمریکا با اعطای پول و هدایا به رأی‌دهندگان، آن‌ها به دادن رأی به دموکرات‌ها ترغیب کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، «راکوئل رودریگز» مشاور سیاسی کارزار انتخاباتی «مائورو گارزا» نامزد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در فیلمی که اخیراً منتشر شده است، در حال مداخله در روند رأی‌دادن شهروندان و دادن هدایایی به آن‌ها دیده می‌شود.

انتشار این تصاویر موجب شد دادستان کل ایالت تگزاس تحقیقاتی را در این باره آغاز کند. با این حال گارزا می‌گوید، رودریگز مدت‌ها است که دیگر برای او کار نمی‌کند.

رودریگز در این باره گفته است صدها هزار دلار پول دریافت کرده تا افرادی را متقاعد کند به نامزدهای خاصی رأی دهند. در ویدئویی که از صحبت‌های این زن منتشر شده است، او دست‌کم یک رأی‌دهنده را متقاعد می‌کند به دموکرات‌ها رأی دهد.

رودریگز در این صحبت‌ها اذعان می‌کند که در حال جمع کردن رأی برای «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری و «ام جی هیگار» نامزد این حزب برای انتخابات سنا بوده است. او تأکید می‌کند این کار را به ‌صورت رایگان انجام نمی‌دهد اما از توضیح درباره فردی که به او پول داده نیز امتناع می‌کند.

با این حال رودریگز اشاره می‌کند شماری از مقامات جمهوری‌خواه تگزاس به‌طور مخفیانه در حال حمایت از بایدن هستند و از طریق وی در تلاش هستند به پیروزی نامزد حزب دموکرات کمک کنند.

او در ادامه می‌گوید: «آدم‌های من تحت پوشش فعالیت می‌کنند زیرا بعضی از آن‌ها جمهوری‌خواه هستند. بعضی هم دموکرات هستند. بعضی از جمهوری‌خواهان هم کمک می‌کنند چون می‌خواهد فرد صحیح به کاخ سفید برود. آن‌ها می‌ترسند اخراج شوند به همین دلیل مخفیانه فعالیت می‌کنند».

رودریگز در تماسی تلفنی به فردی که پشت خط است می‌گوید پنج هزار رأی به نفع بایدن ۵۵ هزار دلار پول نقد هزینه دارد. او مدعی می‌شود قضات و سیاست‌مداران محلی را «در جیب» دارد.

«دبلیو کنت پکستون» دادستان کل ایالت تگزاس فیلم‌های منتشر شده درباره رودریگز را «شوکه‌کننده» توصیف کرد و گفت چنین چیزی «تمام تگزاسی‌هایی که به صحت انتخابات اهمیت می‌دهند نگران می‌کند».

«گرگ ابوت» فرماندار تگزاس نیز در پیامی توئیتری نوشت، با پکستون در تماس است و «اگر تقلب انتخاباتی رخ داده باشد» با آن برخورد خواهد شد.

در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده نتایج برخی نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها حاکی از آن هستند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است نخستین نامزد جمهوری‌خواهی باشد که در ۴۴ سال گذشته در ایالت تگزاس بازنده می‌شود.

آخرین بار که یک نامزد دموکرات در ایالت تگزاس به پیروزی رسید سال ۱۹۷۶ و آخرین بار که در ایالت جورجیا به پیروزی رسید سال ۱۹۹۲ بود.

بسیاری از مراکزی که نتایج نظرسنجی‌ها را دنبال می‌کنند اکنون وضعیت «تگزاس» را به عنوان ایالتی که کانون رأی جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود بررسی نمی‌کنند و آن را یک «ایالت خاکستری» (یا چرخشی) در نظر می‌گیرند؛ این چیزی است که بسیاری از تحلیلگران مسائل انتخاباتی در آغاز سال جاری میلادی آن را غیرممکن تصور می‌کردند

یکی از دلایل اهمیت تگزاس تعداد بالای آرای الکترالی است که هر نامزد در صورت برنده شدن به دست خواهد آورد. تعداد آرای الکترال تگزاس، ۳۸ رأی است که بعد از آرای الکترال ایالت کالیفرنیا (با ۵۵ رأی الکترال) در رتبه دوم بیشتری آرای الکترال قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟