واکنش مهم روحانی به فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت که به طور زنده از رسانه ملی پخش شد، گفت:‌امروز به عنوان یک روز به یاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی کشورمان خواهد بود.

وی افزود:‌آمریکا به عنوان یک کشور زورگو در سطح جهان از دو سال و نیم پیش تلاش سرسختانه برای تحمیل مجدد تحریم های شورای امنیت علیه ایران آغاز کرد و مخصوصا روندی که در ماه های اخیر و یک در ماهه گذشته دنبال می کرد امروز به نقطه شکست حتمی خودش رسید.

روحانی گفت: آمریکایی ها در این دو سال و نیم تلاش کردند که یکبار دیگر یک ائتلاف جامعه جهانی را علیه ایران بوجود آوردند از روزی که از توافق هسته ای و برجام خارج شدند فکر می کردند در زمان کوتاهی می توانند اتحادیه اروپا را هم به سمت خودشان بکشانند و حتی فکر می کردند که با تحریکاتی که انجام می دهند جمهوری اسلامی اقداماتی را انجام خواهد داد که آنها بتوانند بهانه لازم را برای بازگشت قطعنامه شوری امنیت پیدا کنند. خوشبختانه آمریکا در تمام مراحل در این مدت با شکست روبرو شد و پاسخ منفی جامعه جهانی حتی متحدان سنتی خودش روبرو شد و نتوانست ائتلافی را یجاد کند.

رئیس دولت گفت:‌آمریکا تلاش کرد تا از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران را جلوگیری کند و نگذارد که تحریم تسلیحاتی ایران لغو شود در این زمینه هم شکست شد. فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در بخش سیاسی و حقوقی به انزوای حداکثری آمریکا منجر شده است.

وی گفت:‌ امروز در جهان دیپلماسی همه شاهدند که آمریکا سه بار پیاپی دچار شکست در سازمان ملل شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 607727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟