رئیس مجلس: هدف مچ‌گیری نیست / اولویت‌های اصلی خوزستان شناسایی شد

محمدباقر قالیباف پس از پایان نشست نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی بر استان خوزستان ‌در جمع خبرنگاران ‌‌درباره شروع نظارت میدانی از استان خوزستان اظهار داشت: این استان از دوران دفاع مقدس تاکنون و همچنین در حوزه تولید ملی پیشران بوده است.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم اولویت بر نظارت و سپس قانون‌گذاری است، تصریح کرد: اعتقاد داریم نظارت پیشینی و در حال اجرا باید، بر نظارت پسینی اولویت داشته باشد؛ به‌عنوان مثال هرچند پس از ارائه گزارش تفریغ بودجه، برخی از مشکلات و مسائل مشخص می‌شود، اما نظارت در حال اجرا بهتر و کارآمدتر است.

نظارت ما از نوع نظارتی که در تهران بنشینیم نیست

قالیباف که در پایان سفر 4 روزه خوزستان تاکید کرد: نظارت ما از نوع نظارتی که در تهران بنشینیم نیست، البته نمایندگان در مجلس از سراسر کشور در پارلمان حاضر شده‌اند، از این رو نمی‌توانند در تهران بنشینند، حال شاید کسی تهران‌نشینی مثل من بوده و در تهران بنشیند، اما نمایندگان حداقل در هر ماه مکلف هستند به حوزه‌های انتخابیه رفته و به امور مردم بپردازند.

رئیس مجلس در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این نظارت میدانی باید به گونه‌ای باشد که در حقیقت نهاد مجلس، کمیسیون‌های تخصصی، هیئت رئیسه و رئیس مجلس، معاونان و سیستم اداری پارلمان در خدمت نمایندگان باشند تا خواسته‌های مردم محقق شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تسنیم

 

کدخبر: 602154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟