ظریف خبر تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی را تایید کرد/ همه زندانیان ایرانی در آمریکا باید به خانه بازگردند

به گزارش رکنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری با ابراز خوشحالی از آزادی پروفسور سیروس عسگری و دکتر مجید طاهری از زندان‌های آمریکا، تأکید کرد که همه ایرانی‌هایی که در آمریکا زندانی هستند باید به وطن بازگردند.

توییت ظریف

محمدجواد ظریف در این پیام توئیتری اعلام کرد: «خوشحالم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به‌زودی به آغوش خانواده‌های خود بازخواهند گشت. خوشبختانه پروفسور سیروس عسگری نیز روز چهارشنبه به جمع خانواده‌اش بازگشت. این اتفاق می‌تواند برای همه زندانی‌ها رخ دهد. نیازی به دستچین کردن نیست.»

وی در ادامه تصریح کرد: «ایرانی‌هایی که در آمریکا و با مسئولیت دولت آمریکا زندانی هستند، باید به خانه بازگردند.»

صبح روز چهارشنبه پروفسور سیروس عسگری استاد مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه صنعتی شریف که بیش از سه سال به اتهامات واهی در آمریکا زندانی بود، به کشورمان بازگشت.

بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه نیز رسانه‌ها از آزاد شدن «مایکل وایت» کهنه‌سرباز آمریکایی که در ایران زندانی بود، خبر دادند و ساعاتی بعد از آن نیز شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دکتر مجید طاهری که از 16 ماه قبل در آمریکا زندانی بوده است، به‌زودی آزاد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟