انتشار دو گزارش درباره کاهش چشم گیر تولید در آمریکا

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا اعلام کرد که تولید صنعتی در این کشور به دلیل شیوع کرونا، در ماه گذشته میلادی (آوریل) ۱۳.۷ درصد کاهش یافت که این رقم بزرگ‌ترین کاهش در این حوزه اقتصادی به شمار می‌آید.
در همین حال، وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه در گزارش دیگری اعلام کرد میزان خرده‌فروشی در این کشور در ماه آوریل روند کاهشی را ادامه داد.
خرده‌فروشی در ماه آوریل ۱۶.۴ درصد کاهش یافت اما خرده‌فروشی‌های آنلاین تنها بخشی بودند که از افزایش فروش خبر دادند.
این آمار نشان می‌دهد که آمریکا با شدیدترین انقباض اقتصادی سه ماهه دوم از زمان «رکود بزرگ» (۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳) تاکنون روبرو است.
برخی ایالت‌ها در حال کاهش محدودیت‌های مقابله با کرونا هستند و این مساله امیدها برای بهبود نسبی اوضاع اقتصادی را افزایش داده است.
اما اقتصاددانان هشدار می‌دهند که بهبود سریع اقتصادی غیرمحتمل است. از سوی دیگر، این نگرانی وجود دارد که شیوع موج دوم کرونا باعث شود تا مشتریان از حضور در فروشگاه‌ها خودداری کنند و بخشی از خرده‌فروش‌ها با مشکل مواجه شوند.
کرونا چرخه تولید را مختل و تقاضا در بازار را به شدت کاهش داده است، به همین دلیل کاهش رشد اقتصادی در آمریکا چنان سرعتی گرفته است که از زمان رکود بزرگ در این کشور بی‌سابقه است. این وضعیت، به بیکاری میلیون‌ها آمریکایی منجر شده است.
بانک مرکزی آمریکا در جدیدترین نظرسنجی خود اعلام کرده است که فقرا سهم بیشتری از آمار نرخ بیکاران کرونایی را به خود اختصاص می‌دهند.
با شیوع ویروس کرونا و تمهیدات مقابله با این بیماری کشنده مانند قرنطینه و ماندن در خانه، روز به روز به آمار بیکاران آمریکا افزوده شده و در این میان این فقرا هستند که باید بیشترین زیان را متحتمل شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 568243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟