نگرانی مسئولان آمریکا از وضع اقتصادی این کشور

به گزارش رکنا ، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره طولانی شدن تعطیلی کسب و کارها و اقتصاد آمریکا درپی تبعات همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا هشدار داد انتظار بیش از حد برای بازگشایی اقتصاد این کشور ممکن است خسارات شدیدی به بار بیاورد.

پیش‌تر آنتونی فائوچی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو کارگروه کرونا در کاخ سفید پیش‌تر نسبت به تبعات بازگشایی عجولانه اقتصاد این کشور هشدار داده است.

بازگشایی تدریجی اقتصاد

منوچین اعلام کرد: «ما قصد داریم کم کم اقتصاد را بگشاییم. ولی همچنین این خطر وجود دارد که اگر ما زیاد صبر کنیم، احتمال نابود شدن اقتصاد آمریکا و تبعات بهداشتی که ایجاد می‌کند، وجود دارد.»

منوچین اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌کنیم ۳ ماهه دوم وضعیت اقتصادی خیلی بد باشد، ولی اگر فعالیت‌های اقتصادی با اطمینان خاطر از سر گرفته شود، ۳ ماهه‌های بعدی بهتر خواهد بود و سال آینده ما مجددا یک اقتصاد عالی خواهیم داشت.»

پیشنهاد به ترامپ به جای دروغگویی

پیش از این اما نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد ترامپ باید به جای اینکه دروغ به خورد مردم بدهد حقایق را درباره بحران کرونا در آمریکا بگوید و بر اساس آن تصمیم‌گیری بکند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار آنتونی فالوچی، کارشناس ارشد بهداشتی آمریکا درباره بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی این کشور را تعجب برانگیز خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از مخالفت با پیشنهاد مشوق‌های مالی دموکرات‌ها خبر داد و اعلام کرد پیشنهاد دموکرات‌ها درباره بسته حمایت مالی ۳ تریلیون دلاری ویروس کرونا از همان ابتدا در مجلس نمایندگان ناکام ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟