اعتبار دفترچه‌های تامین‌اجتماعی تا پایان اردبیهشت ماه / ارسال غیرحضوری بعد از خرداد

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی گفت: بعضی مأموریت‌های مستقیم در زمینه کرونا مربوط به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و سازمان تأمین اجتماعی غالبا باید اقداماتی را در این‌باره انجام دهد.وی افزود: این وزارتخانه دارای 80 مرکز درمانی در قالب بیمارستان و 330 مرکز درمانی در سطوح مختلف است که از ابتدای شیوع این ویروس، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در کنار همکاران‌مان در وزارت بهداشت فعال بوده‌اند و تا امروز حدود 15 هزار نفر از بیماران مشکوک به کرونا در بیش از 5 هزار تخت اختصاص‌یافته به این امر در سراسر کشور تحت درمان همکاران ما در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند. بخش قابل توجهی از این بیماران با بهبودی کامل به منازل خود بازگشتند و همچنین برخی از آنان در حال گذراندن دوران نقاهت خود هستند و با کمال تأسف نیز تعدادی محدود از این جمع هم جان خود را از دست دادند. این مأموریت اصلی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بوده و وظایف خود را در این حیطه انجام داد. با مطرح شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ما در این زمینه نیز اقداماتی انجام داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: شب گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کردیم که دفترچه‌های بیمه درمانی بیمه‌گذاران تأمین اجتماعی سراسر کشور تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز تمدید می‌شود. بر این اساس دفترچه‌هایی که منقضی شده بود، معتبر هستند و مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی و دیگر مراکز درمانی طرف قرارداد مکلف هستند که این دفترچه‌ها را معتبر فرض کنند. پس از پایان اردیبهشت‌ماه با توافقی که با رئیس سازمان تأمین اجتماعی به عمل آمد، قرار بر این شد کلیه فعالیت‌های مربوط به صدور، تمدید و ارسال دفترچه‌های درمانی به صورت غیرحضوری از ابتدای خردادماه انجام خواهد شد تا پس از پایان دوران تمدید نیز دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد.

شریعتمداری گفت: با تصمیمی که ما در این زمینه اتخاذ کردیم، باعث شد که در اسفند و فروردین ماه بیش از 5 میلیون سفر شهری و بین شهری به حداقل برسد. عمدتاً واحدهای متعلق به شرکت‌های شستا موفق شدند بیش از 6 میلیون لیتر انواع مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده سطوح و دست را تولید و در اختیار مردم قرار دهند. همچنین در تولید مواد اولیه موردنیاز یکی از داروهای مؤثر در کاهش عوارض بیماری کرونا به میزان 6 تن تولید صورت گرفت و در ادامه مسیر نیز به مقدار موردنیاز به تولیدات خود ادامه و این داروها را در اختیار واحدهای درمانی قرار خواهیم داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟