۱۲۹۰ هکتار از کمربند سبز تهران توسط رییس‌جمهوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

به گزارش رکنا، «علی محمد مختاری» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره جزییات بهره‌برداری از پروژه جنگل‌کاری اظهار داشت: طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران یکی از طرح‌های مصوبی بوده که در سال ۵۹ در دولت شهید رجایی مصوب شد و طرح کمربند سبز جنوب شهر تهران به مساحت ۵ هزار هکتار در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و اوایل انقلاب تا سال ۶۹ این طرح انجام شد.

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: در سال ۷۴ طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفت و در کمیسیون امور زیربنایی صنعت هیات دولت مطرح شد. این طرح پس از ۷ جلسه که از این طرح دفاع شد به تصویب رسید و از سوی وزیر وقت کشور به شهرداری تهران ابلاغ و این طرح آغاز شد.

مختاری بیان کرد: حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۵۰ هزار هکتار را تاکنون اجرا کردیم و هزار و ۲۹۰ هکتار هم امروز توسط ریاست جمهوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که حدود ۴۳ هزار هکتار از طرح اجرا شده است و تلاش می‌کنیم ظرف ۴ – ۵ سال آینده این طرح ۵۰ هزار هکتاری به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جنگل‌کاری‌هایی که در دامنه جنوبی البرز، شمال خاوری و شهید یاسینی، و هجرت که در شرق تهران ایجاد شده، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار اصله از گونه‌های گیاهی سازگار، ماندگار و مقاوم با شرایط اقلیمی شهر تهران در این جنگل‌کاری‌ها غرس شده است و تلاش کرده‌ایم از گونه‌های گیاهی که مقاوم به کم آبی هستند استفاده شود.

مختاری با بیان اینکه در آغاز هفته درختکاری قرار داریم، یادآور شد: در طول هفته درختکاری، علاوه بر اینکه طرحی برای کاشت درخت داریم. از دی‌ماه هم طرحی برای کاشت درخت در منازل شهروندان تهرانی آغاز شده و به مدت ۳ ماه، یعنی تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۳ کلینیک گل و گیاه داریم، گفت: شهروندان می‌توانند در تماس با مراکز آموزش گل و گیاه ما، ثبت‌نام و درخت مورد نیاز خود را به همکاران ما اعلام کنند.

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: براساس هماهنگی که از قبل انجام می‌دهیم به در منزل شهروندان مراجعه می‌شود و شهروندان درخت مورد نیازشان را غرس کنند.

مختاری تصریح کرد: در ۱۲۰ بوستان توزیع نهال رایگان از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط امروز شهر تهران داریم که در طول هفته درختکاری توزیع می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟