وزیر پیشین امنیت آمریکا: ایران به دنبال تنش نیست

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه اشپیگل، «مایکل شرتوف - Michael Chertoff » وزیر امنیت داخلی آمریکا در دولت جورج دبلیو. بوش به سی‌ان‌ان گفت که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش‌ها با ایالات متحده نیست.

وی افزود: ایرانی ها تلاش کردند با این پاسخ دقیق به شهادت سردار سلیمانی، این پیام را منتقل کنند که به دنبال تنش بیشتر نیستند.

در همین حال «جیمز مارک» فرمانده پیشین نیروهای آمریکا نیز به حمله سنجیده ایران به پایگاه آمریکا در عراق اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون زمان اندیشیدن به اینکه چه باید کرد، فرا رسیده است. در حقیقت ترامپ و مشاورانش باید پس از حمله ایران، در مورد اقدامات احتمالی خود تعقل کنند. اگر آنها نیز در روزهای آینده به این نتیجه برسند که حمله ایران یک پیام برای کاهش تنش‌ها بوده است، درها برای آرامتر شدن اوضاع گشوده خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حمله ایران به دو پایگاهش در عراق، گفت که ارزیابی تلفات و خسارات در حال انجام است.

ترامپ سه‌شنبه‌شب به وقت محلی در توئیتی مدعی شد: همه چیز خوب است. موشک‌هایی از ایران به سوی دو پایگاه واقع در عراق شلیک شد. ارزیابی تلفات و خسارت‌های در حال انجام است. تا حالا همه چیز خوب بوده است. ترامپ همچنین نوشت: فردا صبح(چهارشنبه به وقت محلی) یک سخنرانی خواهم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟