اعتراض هنرمندان هالیوود به اقدام تروریستی ترامپ

به گزارش رکنا ، صبح‌گاه جمعه ۱۳‌دی‌ماه‌۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی‌المهندس، فرمانده حزب‌الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد‌الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس‌جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بالگرد‌های بدون سرنشین آمریکایی، در جای‌جای جهان پیچید. خبری که ملت ایران و حتی مردم بسیاری از کشور‌های دیگر را در شوک فرو برد و داغی بر دل ایرانیان و آزادگان جهان گذاشت. پس از انتشار خبر پیوستن روح مقدس شهید قاسم سلیمانی به همرزمان شهیدش، جامعه ایران از کوچک تا بزرگ سیاه‌پوش شد و فریاد خون‌خواهی از شهادت این سردار در خیابان‌های شهر و فضای مجازی پیچید. همزمان با اقدام ناجوانمردانه دولت آمریکا و ترور سردار عالی‌قدر ایرانی، وعده «انتقام سخت» از آمریکا نیز از سوی مسوولان نظام و ملت ایران اعلام شد.

به‌طوری که طی روز‌های گذشته هشتگ فارسی و انگلیسی «حاج قاسم سلیمانی» و «انتقام سخت» به‌عنوان هشتگ ترند شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شده است. فارغ از سیل واکنش‌ها و حمایت‌های ایرانیان در فضای مجازی و حتی در سطح خیابان‌های شهر از شهادت سردار سلیمانی، کشور‌های اروپایی و غربی نیز صدای حمایت خود از اندوه ایرانیان را به جهانیان رساندند. همچنین شماری از چهره‌های مطرح هالیوودی در اعتراض به عمل ترامپ در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران از این طریق اظهار نظر کرده و نظرشان را عنوان کردند. حتی مراسم اهدای جوایز گلدن گلوپ هم تحت تأثیر اظهارنظر‌های اعتراضی برخی هنرمندان به عمل تروریستی ترامپ تبدیل شد.

وقتی مردم غرب با لفظ «ایران عزیز» سخن می‌گویند

(#Dear_Iran) هشتگ ایران عزیز؛ کلمه‌ای بود که پس از واکنش‌های جهانی به اقدام آمریکا و تهدیدات مصمم ایران برای گرفتن انتقام سخت از این کشور، به سرعت درشبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیچید. هشتگی که از سوی شهروندان غربی، اروپایی ایجاد و حامل پیام‌های فراوانی بود. تابلو‌های در دست مردم اروپا در خلال تظاهرات این روز‌های خود و انتشار مطالبی با هشتگ «ایران عزیز» حکایت از ترس و نگرانی مردم از احتمال وقوع هرگونه تحرکات نظامی و جنگ دارد. موضوعی که حتی مایکل مور، مستندساز آمریکایی نیز در پست اخیر خود به آن اشاره و از احتمال بروز ناامنی در منطقه ابراز نگرانی کرده است. نیت برخی مردم غرب برای نشر هشتگ «ایران عزیز» و روشن کردن شمع در مقابل سفارت ایران در کشورهایشان نیز حمایت و همدردی با اندوه مردم ایران در سوگ از دست دادن سرداری بزرگ بود. در پی این ماجرا نیز برخی بازیگران و چهره‌های مشهور آمریکایی به حمایت از ایران پرداختند و با انتشار این هشتگ در توییتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

ترامپ از روز اول دنبال ایران بود!

مایکل مور با انتشار چند پست موضع‌گیری خود را نسبت به ترامپ اینطور نشان داد: «می‌دانستیم این روز می‌رسد، نمی‌دانستیم؟

ترامپ از روز اولی که سر کار آمد گفت دنبال ایران است. او اول خودش را از برجام که اوباما به نتیجه رسانده بود خلاص کرد و این در حالی بود که همه بازرسان سازمان ملل گفتند ایران به مفاد برجام پایبند بوده و در حال ساختن بمب هسته‌ای نیست. ترامپ این توافق را به پایان رساند، زیرا اوباما آن را انجام داده بود. چون سیاست ترامپ از اول مخالفت با کار‌های رییس‌جمهوری قبلی بود.» مایکل مور که مستند‌ساز آمریکایی است بیش از همه برای آثارش درباره جهانی‌سازی، کاپیتالیسم و نیز آزادی خرید‌و‌فروش اسلحه در آمریکا شناخته می‌شود. او از زمانی که ترامپ نامزدی خود را در انتخابات‌۲۰۱۵ اعلام کرد منتقد صریح ترامپ بود، اما پیش‌بینی کرده بود که وی پیروز خواهد شد.

ترامپ تمام آمریکایی‌ها را در خطر قرار داده است

کتی گریفین، بازیگر و کمدین غربی در این‌باره نوشت: «دونالد ترامپ با این حرکت به شدت احمقانه و بدون فکر که یک عمل جنگی بود تمام آمریکایی‌ها در سراسر دنیا را در خطری عظیم قرار داده است.» کتی گریفین؛ بازیگر، کمدین، مدل و نویسنده آمریکایی یکی از منتقدان جدی دونالد ترامپ است.

ما رییس‌جمهورمان نیستیم

میشا کالیز، نویسنده و بازیگر آمریکایی نسبت به توییت ترامپ واکنشی جالب نشان داد او این متن را به زبان فارسی در صفحه توییتر خود منتشر کرد:ما مردم آمریکا می‌دانیم که مردم ایران و فرهنگ‌شان از گنجینه‌های دنیا هستند. ما رییس‌جمهورمان نیستیم. از جمله فیلم‌هایی که این بازیگر بازی کرده باید به ارتفاعات آزادی، کارلا و مگر آنکه از روی جنازه‌اش رد شوی اشاره کرد.

ما این کار را برای نصف این پول انجام می‌دهیم

واکنش جرج لوپز؛ کمدین، مجری و بازیگر معروف آمریکایی اینطور بوده است:او با انتشار عکسی که در آن سر ترامپ را در دست گرفته است توییت کرد: ما برای سر بریده شده ترامپ نصف ۸۰‌میلیون را پرداخت می‌کنیم! این کار او خشم حامیان ترامپ را به همراه داشت.

گاهی اشکالی ندارد از افرادی که در موضع قدرت هستند بترسیم

رز مک‌گوان که یکی از مخالفان سرسخت ترامپ است در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی پیامی منتشر کرد که جنجال آفرین شد. او در متن جدیدش گفت: «قبول، من ترسیدم، چون ممکن است جنگی جدید در راه باشد. بعضی مواقع اشکالی ندارد که بابت افرادی که در قدرت هستند، بترسیم. این حق ماست. این چیزی است که سربازان شجاع بسیاری برای آن جنگیده‌اند. این دموکراسی است. من نمی‌خواهم هیچ سرباز آمریکایی دیگری کشته شود. همین».

مردم نمی‌دانند که بمب‌های آمریکا برسرشان خواهد ریخت یا خیر

پاتریشیا آرکت، بازیگر آمریکایی که به‌عنوان بهترین بازیگر زن مکمل در مراسم گلدن‌گلوب معرفی شد. او هنگام دریافت جایزه خود گفت: در آمریکا، رییس‌جمهوری در توییت خود تهدید می‌کند که ۵۲‌مرکز فرهنگی را مورد حمله قرار می‌دهد. جوانان و سربازان آمریکایی جان خود را با سفر به سراسر جهان به خطر می‌اندازند و مردم نمی‌دانند که آیا بمب‌های آمریکا بر سر فرزندان‌شان فرودخواهد آمد یا نه! این هنرپیشه آمریکایی که از منتقدان آشکار ترامپ و دولت اوست، گفته، از اینکه در این مکان حضور دارم مفتخرم، اما می‌دانم امشب شبی نیست که قرار باشد در کتاب‌های تاریخ به آن بازگردیم. او همچنین از مخاطبانش خواست برای داشتن جهانی بهتر در انتخابات ریاست جمهوری‌۲۰۲۰ آمریکا شرکت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟