به گزارش رکنا، سردار یدالله جوانی بابیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در منطقه در راستای خلق و خوی سلطه‌گری و استکباری آن‌هاست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از طریق این حضور می‌خواهند به چپاول منابع ملت‌ها بپردازند.

او با اشاره به منابع گوناگون نفت و گاز در منطقه غرب آسیا افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال سلطه بر جهان هستند و از ین جهت در منطقه غرب آسیا از جمله عراق و سوریه حضور دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله آمریکایی‌ها به حشد‌الشعبی عراق اظهار کرد: آمریکایی‌ها نقشه‌هایی در منطقه داشتند و برای پیشبرد آن‌ها اقدام به ایجاد پروژه داعش کردند که با شکست سنگین مواجه و به شدت متضرر شدند.

جوانی با تأکید بر اینکه حشد‌الشعبی عراق یکی از نیرو‌های نقش‌آفرین در شکست داعش بود، یادآور شد: اقدام آمریکایی‌ها در حمله به مواضع حشد الشعبی به نوعی در جهت انتقام از نیرو‌های بسیج مردمی عراق است. همان‌طورکه دیدیم محاسبات آمریکایی‌ها کاملاً اشتباه بود و دیدیم که بلافاصله ملت عراق با به آتش کشیدن پرچم آمریکایی در مقابل سفارت آن‌ها به صحنه آمدند و یک همگرایی و وحدت نظری در بین احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور به‌وجود آمده است.

او تصریح کرد: بیگانگان حضوری چندصد ساله در منطقه دارند، اما واقعیت‌های امروز منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی و دیگر کشور‌های خارجی منطقه، قادر به ماندن در منطقه نخواهند بود و این یک امر مبارکی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب خاطرنشان کرد: منطقه غرب آسیا به منطقه مقاومت در برابر نفوذ بیگانه تبدیل شده و وضعیت عراق، سوریه، یمن، بحرین نشان می‌دهد که ملت‌های منطقه متنفر از آمریکایی‌ها هستند.

جوانی یادآور شد: زمینه برای حضور آمریکا در منطقه وجود ندارد و آن‌ها قادر نیستند هزینه‌های سنگین حضور خود را برای دوره‌های طولانی بپردازند. در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود که آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد پایگاه‌ها و نیرو‌های خود را از منطقه جمع کنند؛ شرایط برای حضور آمریکایی‌ها در منطقه هر روز سخت‌تر می‌شود و منافع ملت‌ها اقتضا می‌کند که آن‌ها منطقه را ترک کنند و بیداری ملت‌ها باعث شده که آمریکایی‌ها قادر نباشند شرایط را تغییر دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟