به گزارش رکنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی در حاشیه جلسه امروز کمیسیون امنیت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه دفاعی کشور در سال ۹۹ اظهار کرد: بودجه دفاعی کشور با توجه به اینکه ایران کشوری است که در امر دفاع کاملا شناخته شده، مسئولان و نمایندگان به اهمیت آن واقف هستند، مشکل جدی نخواهیم داشت.

او افزود: در لایحه دولت بودجه سال ۹۹ لازم برای پرداخت حقوق و مزایای نیرو‌های مسلح به خوبی تدبیر شده است.

امیر حاتمی تصریح کرد: یک سطح بودجه دفاعی در دولت و سطح دیگر آن در مجلس دیده می‌شود، امسال هم دولت پیشنهادات خود را ارائه داده و ما باید ۵ درصد بودجه عمومی کشور را به بخش دفاع اختصاص دهیم که خوشبختانه این امر محقق می‌شود.

او تصریح کرد: البته در کل بودجه کشور حدود ۸ درصد افزایش بودجه داریم و طی صحبتی که با نمایندگان داشته‌ایم قول داده‌اند که در فصل بررسی بودجه مشکلات ما را حل کنند.

وزیر دفاع درباره اتفاقات اخیر در مورد دفع تهدید‌ها توسط نیرو‌های مسلح اظهار کرد: ما در حوزه دفاع از کشور آنچه لازم باشد انجام می‌دهیم، چراکه از نیروی مسلحی برخورداریم که در سطح دنیا نظیر ندارد و از قدرت تسلیحاتی خوبی برخورداریم که متناسب با نیاز‌های بومی کشور است.

امیر حاتمی بیان کرد: در ایام اخیر کارآمدی نیرو‌های مسلح و تسلیحات ما ثابت شد، دشمنان دیگر نمی‌توانند نام آن را فتوشاپ بگذارند و اگر دشمن بخواهد به کشور صدمه‌ای بزند در اولین لحظه پاسخ آنها را خواهیم داد.

او بیان کرد: در اتفاقات اخیر به محض اینکه رهبر انقلاب فرمودند که مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند، مردم متوجه توطئه دشمن شدند و از اغتشاشگران فاصله گرفتند لذا پشتوانه اصلی ما مرم هستند و ما باید حرف و نقد‌های آنان را بشنویم.

وزیر دفاع افزود: حق مردم این است که در آرامش و امنیت زندگی کنند و وظیفه دولت و حاکمیت این است که این فضای امن را برای مردم ایجاد کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟